Saturday 24 April 2010

Hulu Selangor> Nik Aziz Pertikai Titah Sultan Sharafuddin

Murysidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat pula ingin menjadi hero apabila mempertikaikan titah Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah supaya masjid digunakan untuk berkempen politik. Baginya tidak salah guna masjid untuk berpolitik. Baginya pada zaman Nabi Muhammad SAW pun guna masjid untuk berpolitik."Siapa ajar tidak boleh cakap politik dalam masjid. Ini ajaran karut yang ditinggalkan Inggeris dan digunakan oleh Muslim. Tapi kalau dah guna masjid berceramah politik duk jaja fitnah, mengutuk, menfitnah apa yang baiknya.

Tak tahu nak cakapla macam mana zaman Nabi berpolitik dalam masjid. Rasa-rasanya tak ada la duk fitnah, menipu semasa berceramahnya. Tapi kalau duk dalam masjid ceramahnya hanya berbohong orang apa ke jadahnya guna masjid. Berceramahlah kat tepi longkang ker, tepi jalan ker .... mana2la janji bukan dalam masjid. Sepatutnya PAS menggunakan masjid untuk menarik Anwar supaya bersumpah laknat junjung quran yang dirinay tidak pernah main belakang. Kita buat live lagi... biar satu dunia tahu...

Nik Aziz nak samakan dengan Nabi pula. Memangla Nabi Muhammad SAW tu Menteri Kewangan, Panglima Perang, ahli agama, ahli politik dan lain-lain . Kenapa bodoh sangat PAS Pakatan nie, siapa korang2 nie nak samakan dengan Nabi Muhammad SAW. Tak leh nak beza korang2 nie dengan Nabi Muhammad SAW. Tak tahula bertapa bodoh hina nya PAS Pakatan nie.

Tapi Nik Aziz dah restu calon Pakatan, lepas nie semua PAS Pakatan akan gelar Zaid Brahim sebagai Ulamak yang berasal dari Kota Bharu.....Lahir seorang lagi Ulamak dari kelantan dan Zaid juga ada jadi timbalan Ulamak kerana selepas ini Zaid akan duduk di masjid2 du Hulu Selangor untuk memberi ceramah kepada penyokongnya.

Tapi jangan langgar titah sultan, kalau dh sultan tak bagi guna masjid untuk menabur fitnah yang boleh porak peranda rakyatnya, ikut jer la.... Jangan jadi penderhaka plak


3 comments:

  1. politik zaman nabi dulu tak sama mcm skg.skg ni asal ceramah politik aje msti ada fitnah,tipu,menanam rasa benci antara islam,maki hamun..
    tak kira la di pihak kerajaan/pembangkang.
    aku nak tnya ko nik ajis,elok ke perkara2 mcm tu dibuat dlm rmh Allah???
    Cthnya mcm smlm,bila hassan ali ceramah politik dlm khutbah jumaat yg dselitkan fitnah/mnanam rasa benci antara islam smpai dia terlupa baca selawat ke atas nabi yg mana itu adalah RUKUN khutbah.khutbah tak sah,last2 org yg hadir terpaksa solat zohor je...
    Ada sesuatu yg Allah nak tunjuk tu...
    fikir-fikirkan....

    ReplyDelete
  2. POLITIK ZAMAN NABI DENGAN POLITIK POK NIK UMPAMA LANGIT DENGAN BUMI,POLITIK POK NIK PENUH KEBENCIAN,SOMBONG,FITNAH,KEBENCIAN,TIPUAN,HASAD DENGKI,AMARAH,RIAK,BONGKAK,KELIRU,SESAT,TAKSUB TAKBUR,JUMUD,FANATIK,ASSABIYAH SERTA PERPECAHAN DEMI ALLAH SEMUA ITU ADA DALAM POLITIK POK NIK TAK USAH DISANGKAL OLEH SESIAPA PUN YANG WARAS.

    ReplyDelete
  3. ISLAM ITU PAS DAN PAS ITU ISLAM HAMPEH,HAMPEH,HAMPEH...PENIPU,[PENIPU,PENIPU

    ReplyDelete