Tuesday 13 April 2010

Hulu Selangor> Bonus untuk Malaysia

WASHINGTON 12 April – Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini mengadakan mesyuarat dua hala dengan Presiden Amerika Syarikat (AS), Barack Obama di Walter E. Washington Convention Center di sini, sebelum mengambil bahagian dalam Sidang Kemuncak Keselamatan Nuklear di tempat yang sama. Utusan Malaysia

komen>

Satu tamparan hebat kepada Pakatan terutama Anwar apabila Presiden Amerika Syarikat Barack Obama menjemput Perdana Malaysia Datuk Seri Najib untuk Sidang Kemuncak keselamatan Nuklear di Washinton. Hubungan dua hala ini memberikan petanda baik kepada Malaysia kerana apabila ada kerja sama yang baik dengan negara-negara maju terutama dalam sektor pelaburan, pelancongan dan sebagainya. Apa yang penting disini kepercayaan Presiden Amerika Syarikat terhadap kewibawaan kepimpinan Datuk Seri Najib Tun Razak menerajui negara.

Permulaan yang baik akan membuahkan hasil yang baik demi kepentingan negara. Apa yang dicanang-canang oleh pakatan melesit sama sekali. Pakatan hilang akal kerana niat untuk mendapat simpati daripada masyarakat dunia mengenai masalahnya sudah berakhir. Bermacam-macam isu yang di tabur di luar sana mengatakan Malaysia tidak mengamalkan demokrasi, kerajaan zalim, kerajaan punca kejatuhan politik anwar, kerajaan rasuahla dan macam2 lagi. Apa yang pasti game Anwar untuk mempengaruhi Barack Obama demi kepentingan politiknya gagal. Masyarakat dunia kini telah mendapat maklumat yang sebenar kerana semua maklumat sebenar telah disalurkan dengan baik dan telah mendapat kepercayaan sebenar.

Sebelum ini haya satu pihak sahaja yang menabur maklumat palsu demi meraih simpati masyarakat dunia, sebebnya masyarakat malaysia sudah bosan dengan politik pembangkang yang hanya tahu mencari salah orang sahaja. Semua orang tidak betul.

Tahniah diucapkan kepada Perdana Menteri kita kerana telah perjumpaan ini memberikan kesan baik kepada politik negara. Sistem maklumat yang betul yang disalurkan untuk masyarakat dunia perlu dipertingkatkan agar tiada pihak yang akan mengambil kesempatan lagi demi kepentingan peribadi.

No comments:

Post a Comment