Monday 12 April 2010

Hulu Selangor> Ceramah Dr Pronthip Hulu Selangor


Dr Pornthip dengan imej warna warni


Pakar patologi terkemuka Thailand, Dr Pornthip Rojanasunand tidak akan hadir memberi keterangan dalam inkues Teoh Beng Hock apabila ia bersambung pada 20 April ini, menurutnya, kerana 'tekanan politik' dari kerajaan Malaysia.

Macam-macam alasan yang diberikan, kononnya kerajaan Thailand telah dinasihatkan oleh Kementerian Luarnya supaya jangan ke Malaysia, kerana dikhuatiri akan mengalami maslah untuk masuk. Ini disebebkan oleh arahan daripada pegawai kerajaan malaysia secara tidak rasmi. Apa la guna alasan bodoh nie. Setahu akula hubungan Malaysia dengan Thailand amat baik sekali. Nak masuk thailand ker nak masuk malaysia ker tiada masalah, asalkan ko ada dokumen perjalanan yang sah.

Apa masalah Pornthip nie, dah malau-malu alah ker kerana buntu " hipotisisnya" sebelum ini mengatakan 70% Teoh dibunuh. Hipotisis Pornthip tidak tepat sama sekali. Terpaksala berbohong kerana dah dapat wahyu daripada ketua-ketua pakatan untuk menyalahkan kerajaan Malaysia. Hujah yang tidak cukup kuat untuk melawan kebenaran.Apapun kaedah yang digunakan untuk mengalih perhatian rakyat terhadap perbicaraan kes liwat Anwar dengan wujudkan isu lain termasuklah Dr Pornthip punya lakonan, rakyat masih ingat dan masih setia mengikuti perkembangan kes liwat Anwar..

No comments:

Post a Comment