Friday 30 April 2010

Amaran Untuk PAS Dari Sultan Selangor




KLANG 29 April – Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah bertitah, sesiapa sahaja termasuk ahli politik yang tidak bersetuju dengan peraturan larangan berpolitik di masjid dan surau sebaiknya tidak perlu datang ke negeri itu.

Titah baginda, jika ingin datang ke Selangor, mereka perlu mematuhi dan menghormati segala peraturan serta undang-undang yang ditetapkan.

‘‘Rakyat harus maklum beta tidak menghalang rakyat dari negeri lain datang ke Selangor untuk bermastautin atau mencari rezeki.

“Bagaimanapun mereka hendaklah mematuhi peraturan dan undang-undang di sini dan tidak mempertikaikannya kerana ia diwujudkan untuk keselamatan, ketenteraman dan kesejahteraan rakyat.

Kalau dah rasa diri tu orang kelantan dan datang ke selangor mencari rezeki, harus mematuhi un

“Sekiranya seseorang itu tidak bersetuju dengan peraturan yang telah ditetapkan di Selangor ini, maka hendaklah beliau mengelakkan diri daripada datang ke negeri ini,” titah baginda.

Orang Berkata:

Apa punya bangang la PAS nie, dah kemaruk sangat nak berpolitik, orang lain berpolitik juga... engko pun nak berpolitik juga... Kalau nak sangat berceramah kat masjid, berceramahlaa kat masjid, tapi masjid tu ko PAS buat la sendiri, beli tanah ker, buat masjid... minta la derma buat masjid, pas selalu kutip derma selepas ceramahkan? guna duit tu buat masjid... Tak kan tak boleh kottt.. Dah buat masjid sendiri... ceramah laa sampai pagi punn.....tak pun ceramah kat rumah N.ajis.... ceramahla...

PAS harus peka akan titah Sultan Selangor, kalau PAS rasa dh kuat sangat, ko buat la CERAMAH PERDANA POLITIK PAS MASA KINI kat Masjid shah alam, Ada Bran...

PAS macam biasa guna pendekatan islam sebagai alat untuk politik peribadinya sahaja, Masjid tempat orang beribadah dan bukannya tempat untuk menfitnah serta memburuk2kan antara satu dengan yang lain. Ceramah PAS tak lain tak bukan kutuk BN dan UMNO. Tu jer laaa. lain tarakkk.

Dengar2 sultan kelantan sendiri pun dh meluat dengan PAS, orang lain tak tahulaaa, susah kalau dh darah hijau nie....PAS pikirla sendiri.... jgn sampai orang gelar Parti Hina Sultan plak....

2 comments:

  1. dah memerintah kelantan selama lebih 20 tahun satu masjid pun PAS tak dirikan di kelantan

    ReplyDelete
  2. yea ka, bukan berpuluh ratus masjid ker masjid yang didirikan oleh PAS? Tak der erkkk... tak pa laa buat ceramah dalam rumah Nik Aziz...

    ReplyDelete