Wednesday 14 April 2010

Hulu Selangor> Hari Botol Sedunia

Dewan Komuniti Serendah

Aku selalu tersenyum bila teringat cerita Ahmad Albab lakonan Allahyarham Tan Sri P.Ramlee apabila dia memakai jubah lusuh dan digelar sebagai Yahudi Mabuk oleh bapak mertuanya. Seronok bila kita menonton cerita Almad Albab. Tersiratnya pakai jubah macam Yahudi Mabuk tu luaran sahaja, tetapi didalam baik budi pekertinya, jujur orangya.

Berbalik di Hulu Selangor, Datuk Zaid Ibrahim yang terpilih sebagai calon Parti Keadilan Rakyat (PKR) bagi mewakili Pakatan Rakyat adalah tokoh yang telah teruji, kata Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim. Hari ini juga tercatat dalam sejarah Hulu selangor apabila telah dilancarkan Hari Botol sedunia yang telah dilancarkan oleh Ketua Umum PKR.

Apabila calon diumumkan dan Zaid Ibrahim berucap, boleh dikatakan berduyung-duyung orang tinggalkan dewan, boleh dikatakan separuh keluar dewan semasa Zaid sedang berucap. Pada permulaannya, penyokong PKR, DAP dan PAS yang datang dari luar Hulu Selangor bersemangat berkobar-kobar. Tapi setelah pengumuman calon, bersepah-sepah yang keluar dewan, macam langau mabukkk. Perasaan marah dan tidak puas hati penyokong terasa apabila ramai yang bersuara tidak berpuas hati dengan Calon. Calon orang luar dan ramai yang tahu siapa Zaid secara peribadi. Tak perlu di huraikan lagi siapakan Zaid Ibrahim.

Apa yang penting sekarang BN perlu mengambil peluang ini. Bola tanggung telah diberi... terpulanglaa sama ada nak smash atau nak hantar tanggung balik...!!!!

9 comments:

  1. Perasaan marah dan tidak puas hati Melayu Hulu Selangor terasa apabila ramai yang bersuara tidak berpuas hati dengan Calon MIC. Calon bukan Melayu dan ramai yang tahu siapa calon MIC secara peribadi. Tak perlu di huraikan lagi siapakan calon MIC...selamat mengundi..tolak MIC.

    ReplyDelete
  2. Tok Janggut

    Apapun calon PKR lebih kenalani ramai secara peribadinya, tak usahla kita nk buruk2kan perangainya kat sini, tapi semua sudah kenal siapa iti Zaid Ibrahim, Rakyat malaysia lebih kenal perangainya yang suka !!!!. Calon dari luar yang bercita-cita tinggi untuk bertanding di Hulu Selangor. Apakah PRU13 dia akan bertanding di Kota Bharu plak? Disini bertanding hanya nak tunjuk kat pemimpin PKR yang dia ada power dan sekatil dengan anwar. Siapa pun pemimpin PKR di Hulu Selangor ker mana ker.... dia langgar jer... silap2 menteri besar pun dia langgar!!!!Cita2 untuk ganti tempat khalid!!!!

    Bersama kuburkan Pakatan!! HIDUPPPP HIDUPPP HIDUPPP DIBAKAR OLEH PAKATANNNNN

    ReplyDelete
  3. HEI KAWE. MULA-MULA KITA UNDI SAJA zAID SEBAB DIA MELAYU. bUNGKUSKAN cALON bn-mic
    pru KE13- SAH MILIK UMNGOK-TAK FAHAM-FAHAM.

    ReplyDelete
  4. anon,

    yahudi mabuk jer undi Zaid nie....

    ReplyDelete
  5. BANGSA MELAYU PERLU SEDAR, MASA DEPAN ANAK CUCU KITA BERADA DI TANGAN KITA PADA MASA SEKARANG.JANGAN IZINKAN MEREKA KENCING DI KUBUR KITA APABILA SATU HARI MEREKA TERPAKSA MENGEMIS DAN MEREMPAT DI KAKI2 LIMA UNTUK SESUAP NASI..BANGSAMU DI PENANG KINI SUDAH MULA MENCARI PENEMPATAN DI LUAR PULAU KERANA MEREKA MENYEDARI SEDIKIT MASA LAGI MEREKA AKAN DIHALAU DRPD TMPAT ASAL USUL MREKA.....SEDARLAH WAHAI BANGSAKU...MANUSIA PENGKHIANAT KEPADA BANGSA SENDIRI TIDAK HARUS DIBERI PELUANG BERADA DIBUMI MALAYSIA YANG TERCINTA INI....

    ReplyDelete
  6. berfikir dan bercakaplah dengan hati yang penuh keimanan kerana setiap yang hidup pasti menemui mati .adakah kita mahu pahala yg dihimpun menjadi sepeti debu2 berterbangan sbelum kelianglahad nanti..nauzubillah...sedarlah wahai Pakatan yang tidak membawa apa2 keberkatan kepada bangsamu sendiri malah menjadi pengkhianat demi memenuhi citarasa dn kemahuan nafsu serakah yang tak pernah padam...bertaubatlah atas dosa yang dilakukan...wahai PKR

    ReplyDelete
  7. nk bagi zaid ya anon??? lau melayu melaun mcm tu, x guna jugak wahai anon.///ko tu x sedor ker seluar dlm ko tu ko mampu beli sbb ko dibagi buku free masa sekolah dulu..ckp mcm pandai tapi otak lembu...cam khalid gagap gak...ckp mcm lembu

    ReplyDelete
  8. wahai tok janggut....kita sama2 ngundi MIC ya....daripada pemabuk tegar yg keja nampak money money money...masuk poket sendiri...aiya...bolo punya olang

    ReplyDelete
  9. sepatah kata TS Mahyudin, Zahid ni di pilih sebab dia ada duit, jadi tak payahlah Nu Ar keluar belanja

    ReplyDelete