Tuesday 2 March 2010

PAS Tersentak Dengan Penubuhan NGO Melayu


NGO Melayu (Majlis Perundingan Melayu)

Sebanyak 76 pertubuhan bukan kerajaan (NGO) Melayu bergabung di bawah satu payung yang dinamakan sebagai Majlis Perundingan Melayu (MPM). Penubuhan ini semata-mata mahu menjaga kepentingan bangsa, agama dan negara. Akhirnya terdapat pertubuhan bukan kerajaan (NGO) melayu yang mahu berjuang bersama-sama dengan UMNO membela nasib bangsa, agama dan negara. MPM juga berperanan sebagai benteng yang mempertahankan kedudukan dan kedaulatan Kesultanan Melayu. Cumanya masih ada orang-orang melayu yang sudah merasai dirinya masuh syurga sahaja bermusuhan dengan UMNO. Sedih apabila melihat sekumpulan orang melayu islam yang diperkudakan oleh kafir-kafir lahanat yang berjuang hanya untuk kepentingan mereka sahaja. Apa yang paling diutamakan hajat untuk menjadi no 1 tercapai.

Pengabungan sebanyak 76 pertubuhan bukan kerajaan (NGO) melayu sekarang telah memberi tamparan hebat kepada PAS dan PKR dimana PAS yang memperjuangkan agama islam dan melayu nampaknya tidak memberikan kesan yang baik malah telah melemahkan pengikut serta penyokongnya untuk memihak kepada NGO melayu yang semakin lantang memperjuangkan hak bangsa, agama dan negara. Secara tidak langsung bersedia menyokong peranan yang dimainkan oleh UMNO selama ini. Ini tidak berlaku dalam PAS dan PKR yang hanya mementingkan kepentingan individu. Bagi PAS, agama sebagai alat untuk mereka berpolitik. Biasala darah hijau...

Nampaknya orang melayu sekarang sudah berfikiran terbuka dan MPM sudah bersedia untuk memaikan peranan secara serius kerana sejak akhir2 ini bermacam tekanan telah dicipta oleh pihak tertentu agar kerajaan dapat dilemahkan. MPM kini bersedia untuk bersama-sama dengan UMNO menepis secara politik busuk pihak tertentu yang boleh menganggu gugat Raja, islam serta melayu. Pemikiran sempit melayu PAS dan PKR telah memakan diri sendiri apabila seorang demia seorang wakil rakyatnya tinggalkan PKR. Ini tidak diambil kira penyokong2 nya. Selamat tinggal pemikiran sempit PAS dak PKR.

Sudah sampai sampai masanya orang2 kuat PAS dan PKR cari calon baru kerana semakin hari semakin ramai yang tinggalkan parti. Bersiap sedia untuk PRU akan datang. Penggabungan NGO melayu sedikit sebanyak membuatkan PAS dan PKR seperti cacing kepanasan. Melatah tak tentu arah. Mana tidaknya... ramai orang melayu menyertai NGO melayu.. tak ramai yang masuk unit amal. Agaknya la. Pegang lampu jer laa..

Pakatan terkejut beruk apabila melayu-melayu sekarang sudah mula bersama-sama, berganding bahu, bersemangat dalam menjaga kedaulatan negara, agama dan bangsa. Ini tidak berlaku dalam pakatan. Tamparan hebat ini telah menyebabkan PAS dalam tekanan kerana NGO melayu tidak menyokong PAS dan PKR. Inila yang menyebabkan muka mereka cam muka tak siap... tak tentu arah beb. Berkerut-kerut dahi mikir sambil berdoa. Doa sahaja tapi tak der usaha seterusnya. Baik tak payah. Berusaha dulu, br berserah kepada Allah. Takat tampal gambar berkerut-kerut dahi sepeluruh daerah selama berpuluh tahun pun , harammm tak maju gak.. Nasib baikla kerajaan pusat tolong bg bantuan.. tu pun tak berterima kasih lagi. Orang dah bagi kaki nak dada.

Takut juga wakil rakyat PAS kat Ibrahim Ali.. Tiada seorang pun wakil rakyat PAS kelantan setanding Ibrahim Ali. Biso brahim nie....Bijok2...

Apapun taniah diucapkan kepada NGO Melayu.

No comments:

Post a Comment