Wednesday 10 March 2010

Ferari Hijau Budak Melaka


Amalan fcukatan....


Ketika dulu kecoh dengan 16 sept. Cita-cita hendak mewujudkan kerajaan baru dibawah pakatan senyap tanpa khabar berita. Pengasasnya sekarang sedang berdepan dengan kes mahkamah. Semua wakil pakatan sekarang tengah sibuk bercakaran sesama sendiri demi kepentingan peribadi.

Lompat sikatak lompat yang diperkenalkan oleh sifunya.. (Kes Lewat) dulu sibuk hendak membeli wakil rakyat BN... kononnya pada 16 sept akan tertubuh kerajaan baru dibawah pakatan.. apa yang di lihat sekarang semuanya tersungkur menyembah bumi... hanya mampu sujudddd...

Sekarang wakil rakyat pakatan berlumba-lumba keluar pakatan... melayu ker cina ker islam ker bukan islam ker sudah tidak tahan dengan mainan politik pembangkang yang sudah tiada hala tuju.. Semuanya jelas kelihatan apabila matlamat hanya satu,, Untuk menjadi Perdana Menteri.. Yang lain mampuslaaaaa... tiada sapa yang akan peduli.. dari aspek agama ker, moral ker, hak melayu.. kedaulatan.. raja ker semua dilanggar...Yang penting bergabung... buat2 sepakat untuk jadikan satu pakatan demi politiknya. Boleh mentadbir negeri walaupun bagi geng2 pakatan.. walaupun bersifat sementara.. janji apa yang boleh kaut... kita kaut...

Hari ini... pihak pakatan sibuk mengatakan BN sedang berusaha keras membeli wakil rakyat pakatan.. Siapa yang beli siapa nie? wakil rakyat pakatan keluar parti tanpa paksaan, keluar pun bersalam.. macam mana boleh ada jual beli plak nie. sakit dah orang pakatan nie.

Sepatutnya rakyat perlu sedar dengan politik murahan pakatan. Rakyat ditipu hidup-hidup dengan janji-janji manis pakatan.. tapi apa yang dapat... habukkk pun tarak.. Orang yang sepatutnya menjadi wakil setelah mendapat sokongan rakyat sendiri tidak bekerja untuk rakyat. Hanya bekerja untuk diri sendiri dulu. Apabila diri sendiri pun dh tidak diendahkan.. dah kena campak jauh2... barula terpokir yang diri ini hanya boneka yang digunakan semata-mata untuik memenuhkan pencalonan bertanding pilihanraya. Rakyat juga yang kena tipu.

Sekarang wakil yang dipilih oleh rakyat sendiri kelaur parti kerana parti sendiri tidak mampu untuk menolong wakilnya... hanya seorang... macam mana sebuah parti yang gah dengan pakatan ingin berjasa kepa ribuan rakyat disesuatu kawasan sedangkan yang seorang pun gagal nak jaga.

Kalau seorang bini pun tak terjaga.. macam mana nak tambah lagi sorang... kalau wakil rakyat sorang dis esuatru kawasan pun tak leh nak jaga... macam mana plak nak jaga satu kawasan yang ada ribuan keluarga... Yang ditipu hanya penyokong dan pengikut2 pakatan... kembalila kepada ikatan awal. ikatan perpaduan sesama islam. sefirrrnya mudah UMNO + PAS = Jahanan DAP dan PKR.. tul ker?

No comments:

Post a Comment