Thursday 11 March 2010

Kerja Kosong


Jangan lupa bagi kunci syurga kat aku jugak



Desas desus mengatakan banyak kerja-kerja kosong terdapat di selangor, kedah, pulau pinang dan kelantan. Betul ker? Ada kerja kosong peringkat atasan, bawahan serta kuli batak. Ini amat dirasai apabila banyak kerja-kerja yang dilakukan oleh syaitan telah dilakukan oleh golongan-golongan ini. Apa tidaknya sifat-sifat yang diwajahkan oleh golongan-golongan ini amat jelas menyerupai sifat-sifat syaitan.

1. melalui sifat-sifat bohong dan angkuh.. Ramai golongan-golongan ini berbohong dalam janji-janjinya semata-mata ingin meraih sokongan daripada rakyat. Angkuh apabila berhujah.. dengan penipuan yang diluahkan daripada hatinya yang gerhana, hanya semata-mata ingin memenangi hati rakyat. Biasala bila kunci pintu syurga dalam tangan...

2. Sifat kedekut ini terdapat pada golongan atasan. Apabila berceramah jer.. siap dah balaci-balaci akan mengutip derma dari rakyat. Belum sempat habis berceramah akan ada waktu rehat 5 minit.. masa untuk kutip derma. Golongan atasan yang berelaun wakil rakyat.. minta derma dengan petani, penoreh getah, penyapu sampah.. Diorang memang cam tu..

3. Sifat takbur dan bongkah ini biasa dalam diri-diri golongan atasan. Apabila bercakap.. dia jer yang betul.. orang lain salah. Apabalila bercakap akan ada kiasan-kiasan hingga mengelirukan orang yang mendengar.. Semua dia betul la. Orng lain salah. Orang lain semuanya kapir.. Dia jer yang terbaikkk. Syurga-syurga dalam poket. Tapi bab caci maci orang dia no 1. 1fcukatan durjana..

4. Kianat dalam organisasi nie baisa bak kata orang cas keting nie wujud dalam kelompok mereka. Apabila kekejaman terhadap isu-isu agama serta kroni moni... ramaila yang akan keluar kerana tidak sanggup menyambung kerja-kerja yang bersifatkan syaitan ini.

5. Sifat yang tidak suka menerima teguran , ilmu daripada orang lain. Kalau dh bebal tu.. dh rasa diri tu pandai susahlah.. Jenis bodoh tak leh diajar, pandaii tak leh nk tumpang.. Payahhh cam nie. Kalau dh orang kata tak betul tu... Dia kata betulll... Cam-cama cara akan dibuat.. yang haram jadi halal... Ramailaa yang mabukkk .. dan sekarang pun dh mabukkkkk...

6. Melalui hasat dengki.. Tak leh tengok orang senang sikitt... Dia pun nak juga.. kalau orang berjawatan tinggi.. Dia pun nak jugak.. tapi dai bodoh tak alayn untuk menjawat jawatan tu.. kalau orang jadi Perdana Menteri... dia pun nakkkk...amacam...

7. Suka merendah-rendahkan orang lain.. kalau iman tu bukan dari golongan dia.. tak sah la pulah jemaah tu.. kononnya orang lain nie tak sempurna amalanya...

8. Sifat yang suka buruk sangka terhadap orang lain. kalau orang dah buat benda betul tu... dia akan cari pelbagai alasan untuk memburuk-burykkan benda yang betul tu. Semua yang orang buat tak betull.

9. Ini yang palaing parah.. bila suka berangan ini. Berangan sampai nak jadi pemimpin dunia. Nak memimpin golongan sendiri pun tak betul, cam mana nak jadi pemimpin yang baik. kalau berlajan pun kena tolak, kena pegang takut jatuh.. susahlaaa... kena tgk keadaan diri jugak.. Macam mana nak jadio pemimpin kalau pemimpin tu buta dan yang ingin dipimpin tu celik. Berangan nk pegang pucuk pemerintahan tettinggi.. sanggup jual beli nie.. janji jadii.. Berangan sampai kesitu.. Apa yang terjadi... belum sempat beli barang, barang sendiri dah rosakkk..

Nampaknya syaitan-syaitan sudah banyak senang kerjanya kerana telah berjaya mewarisi sifat-sifat azalinya kepada manusia.. Maka syaitan-syaitan tegar nie sudah tidak bekerja dan kekosongan untuk menjawat kerja-kerja ini sedang diisi..

No comments:

Post a Comment