Saturday 27 March 2010

Majlis Tahlil dan Agenda Pakatan


Pakatan telah merancang awal dan telah menjangka akan kematian wakil rakyatnya, allahyarham Datuk Zainal Abidin Ahmad. Beliau merupakan wakil rakyat Hulu Selangor. Kehadiran otang luar dari dari Tanjung Malim dan sejauh Sungai Besar, Perak. Ada juga yang diantaranya termasuk 50 orang atau lebih yang menyewa bas dari sebuah ested di Tanjung Malim untuk datang menghadiri tersebut.

Kempen yang dinamakan kempen selamatkan negara sebenarnya merupakan agenda utama pakatan yang dirangka khusus untuk memesongkan pandangan rakyat terutama rakyat hulu selangor.Ini kerana.. soal kematian wakil-wakil rakyatnya semacam sudah dijangka dan terbukti majlis yang dirancangkan bertempat di Stadium Mini Kuala Kubu Bharu semalam.

"Difahamkan perhimpunan malam tadi dirancang lebih awal sebelum Zainal Abidin meninggal dunia. Menurut Dr Hatta, Pakatan sedang membuat persiapan untuk mengadakan perhimpunan tersebut apabila Zainal Abidin menghembuskan nafasnya yang terakhir." dipetik dari Malaysiakini.

Difahamkan juga kempen tersebut sebenarnya hanyalah permainan pakatan yang mahu menyelamatkan politik mereka setelah pelbagai masalah yang wujud dalam pakatan. Perpecahan dan pembongkaran habuan, indivudu, politik jahat, agenda menjatuhkan negara serta isu agama dipinggirkan oleh YB zahrin serta YB zulkifli merupakan tamparan hebat kepada pakatan. Tak abis dengan itu, masalah kes tuduhan liwat anwar juga merupakan punca kempen selamatkan negara kononnya la..... tetapi sebenarnya kempen selamatkan pakatan atau lebih tepat lagi kempen selamatkan elaun kami. Selagi kami ada kuasa.. selagi itula kami ada elaun... cam tu ker....

Apapun tak kala kubur allahyarham Datuk Zainal Abidin Ahmad masih merah dan keluarga masih lagi diselubungi kesedihan... sempat pula buat perhimpunan politik semata-mata untuk memenangi hati penduduk hulu selangor. Apa yang sedihnya... program ini telah dirancang awal lagi, seolah2 hanya menunggu saat kematian wakil rakyatnya.

Seelok2nya bermula semalam hingga ke 40 hari kematianya,, buatla majlis tahlil, baca quran ker kat rumah si mati. panggil laa ramai2.. kalau ada 5 ribu orang yang boleh dikumpulkan... buat la baca quran sedekah pada simati. Baca la sampai pagi... Buatla selama 40 hari...

Entah laaa....

No comments:

Post a Comment