Tuesday 23 March 2010

YB Kalabakan Naik Minyak....

YB kalabakan hari ini berucap seolah-olah tertekan karipap yang dibuat oleh Pak Tar kg Bagan. YB kalabakan marah apabila namanya disenaraikan dalam projek 16 September. Pembohongan itu dibuat oleh ketua pembangkang dan YB Kalabakan pula menyuruh YB Zahrin pula meminta maaf.

Sapa yang buat pembohongan ini? Anwar yang buat pembohongan dan YB Zahrin pula disalahkan. Hakikatnya YB Kalabakan tidak dapat menerima pembohongan yang dibuat oleh ketua pembangkang. Ini yang terjadi dalam dewan sehingga YB Sri Gading mencelah dan isu pembohongan YB Zahrin tidak timbul. pembohongan itu dilakukan oleh ketua pembangkang. Ahli pakatan mahu isu pendedahan YB Zahrin yang keluar PKR dan pendedahan yang telah didedahkan dan bakal didedahkan menjadi ancaman kepada pakatan. Lantas telah mengapi-apikan supaya ianya nampak kesalahan YB Zahrin. Cam tu ker..

Manakala YB Rantau Panjang pula tidak abis-abis menyalahkan kerajaan dengan kejatuhan moral anak2 muda sekarang. Kementerian pelajaran dipersalahkan kerana gelaja buang bayi dan maksiat berpunca kerajaan yang dikatakan gagal dalam memdidik sosial anak2 muda. Bila dibaca diakbar2 tempatan banyak gelaja sosial juga berlaku di negeri kelantan atau serambi mekah. Anak yang dibaung dalam tong sampah juga berlaku di sana. Apakah kerajaan pas yang selalu membuat ceramah-ceramah tidak menerapkan atau menekankan isu masalah sosial anak2 muda di kelantan. Adakah ceramah2nay hanya untuk politiknya atau hanya cerita pasal kunci syurga dan neraka. Sokong PAS masuk syurga. Itu ker yang selalu diwarkan.

Sepatutnya masalah sosial anak2 muda terutama beragama islam perlu dibendung bersama dan tidak menunding jari kepada satu pihak sahaja. Sepatutnya YB Rantau Panjang jangan hanya membaca teks ucapan sahaja, tetapi bekerja untuk bersama-sama membendung masalah ini, Ini tidak... main bantai jer... dah la baca teks.. budak sekolah pun boleh baca teks ucapan. Baca pula berdekah2.. kalau tak pakai mic pun boleh dengar sampai keluar dewan. Aplaaa... sembang meletuppp..

No comments:

Post a Comment