Thursday 3 March 2011

Kerdau.. Penceramah PKR Yang Bijak LAKSAna




Pertikai peranan Felda selama ini kerana menganggap Penerokalah yang mengkayakan Feld, peneroka yang membayar gaji pegawai felda, peneroka yang membuat banggunan2 felda dan Penerokala yang membayat gaji Pengerusi Felda.. Peneroka apa dapat.. hanya dapat RM 1ooo ker RM1500 sebulan. Duit Cess peneroka yang kena bayar. Itula yang disebut oleh penceramah PKR diatas. Bercanggah dengan Tn Ibrahin Tn Man dan Saifuddin Nasution yang berterima kasih kepada felda dahulu...

Penceramah ini juga menyatakan tanah peneroka akan dirampas felda sekiranya peneroka gagal bayar hutang kepada felda apabila serahkan tanah kepada felda untuk dimajukan. Kesian Penceramah PKR ni, nak sangat berceramah walaupun dia tak tahu apa pun yang dicakapkan..Rasanya orang tuan yang diceramahkan tu lagi faham pada dia kot.. Tapi tak pa laa,,,, berceramahla juga janji dapat elaun ceramah... silap2 haribulan boleh jadi Presiden PKR..Mungkin baginya Anwar memang meliwat saiful... Ada peluang dia jadi Presiden PKR nanti.

Dia juga bg tau budak2 felda dah tak nak gamtung bendera BN, so BN terpaksa upah Indon untuk gantung.. Dia siap tanya lg ada permit tak atau masuk haram ke Msia. Indon tu cakap Haram. Oleh itu dia cakap BN wat masuk indon haram untuk buat kerja BN. Nasib baik dia tak cakap indon tu dibawa masuk oleh Umno untuk mengundi..

PKR boleh bagi orang cam nie membantu kempen PAS. PKR saja jer nak mengalahkan calon PAS yang pernah kalah sebelum ini. Tahniah PAS kerana sokong PKR.

1 comment: