Thursday 17 March 2011

PR DUN Sarawak: Calon Berintergriti atau Makan Hati

Pakatan akan melayakkan calon yang berintergriti atau calon yang akan makan hati nanti. Nampaknya PKR sudah membariskan calon yang berani mati di PR DUN Sarawak nanti. Barisan yang akan bertanding memperjuangkan keadilan Anwar Ibrahim demi kepentingan keluaragnya. Apa yang akan dapat orang sarawak ini.

Di Batang Ai sekiranya di imbas kembali. PKR tidak diterima langsung oleh orang sarawak yang mengunakan politik untuk kepentingan peribadinya dan orang sarawak anggap PKR parti di semananjung sahaja dan bukan di sarawak atau sabah. Oleh itu PKR tidak dialukan oleh orang sarawak. Macam mana PKR boleh sesuka hati menfklasifikasikan yang Konvensyennya berjaya.

Bagi Anwar Ibrahim,Pemimpin2nya yang keluar parti tu merupakan golongan yang lemah dan hina disisi perjuangannya. Bagi Pakatan mereka semua ini tidak diperlukan. Apa yang perlu orang sarawak faham akan perubahan yang dilakukan oleh PKR. Inilah perubahan yang akan membawa kehancuran bagi rakyat sarawak.

Isu sekaerang PKR cuba menyakinkan orang sarawak akan kebagusan PKR kerana Sabah dan sarawak tidak mengiktirakpun PKR. PKR parti yang bertanding di semananjung. Konsvensyen yang diadakan pada 12 feb lalu tu hanya syok sendiri.

PKR cuba mencetuskan kebangkitan rakyat di Tunisia dan Mesir dalam mencetuskan satu revolusi rakyat menjatuhkan kepimpinan Ketua Menteri Sarawak. Inilah yang akan di bawa oleh PKR di sarawak sedangkan PKR sekarang sedang berdepan dengan krisis kepimpinan dan juga kes liwat presidennya.

No comments:

Post a Comment