Monday 28 February 2011

PAS Berbalah Sesama Sendiri Isu Pluralisme



Ucapan Anwar Ketua Umum Pakatan Rakyat di London School of Economics(LSE) pada 18 Mac 2010 bertajuk Religion and Pluralism in a Divided World jelas menunjukkan Anwar memang menyokong fahaman tersebut.

Pluralisme agama atau persamaan bagi semua agama dianggap tidak baik. Kalau ketua Pakatan Anwar menerima dan menyokong Persamaan Agama, bermaksud Allah tu sama dengan tuhan2 yang lain dalam cakerawala, Masjid nie sama dengan rumah2 ibadat yang lain, islam tu sama sahaja dengan agama-agama yang lain. Itu yang aku faham la. Kalau salah tolong jelaskan.

Orang Islam tuhannya Allah. Kita tak boleh iktiraf agama lain selain islam. Kalu kita iktiraf agama lain bermaksud kita intiraf tuhannya. Sebab agama lain ada tuhannya sendiri. Tak kan kita nk samakan tuhan kita Allah dengan Topekong. Apa kah hukumnya kita orang islam samakan tuhan kita dengan tuhan lain. HARAM HUKUMNYA...

Cerdik pandai ulamak2 besar PAS, Tok Guru yang bersepah-sepah dalam PAS nie tak reti ker nak cakap pasal ini. Sampai bila PAS nak duk diam diri seribu bahasa nie. Nak jadi Batu yang disembah gak ker duk jer kat situ siang malam pagi petang.

PAS asik kena kuda kat PKR. Anwar yang sehidup semati dengan PKR terpaksa berlindung bawah DAP, kena ikut cakap DAP kalau nak selamat dalam arena politik. DAP dh arahkan Anwar tarik PAS dalam Pakatan untuk kuasa pemerintahan. Sampai bila PAS nak jadi Lembu di Cucuk Hidung. DAP memang tak akan terima Negara Islam. PAS kemana... Negara Islam kemana... Apa nasib melayu dan agama islam....Haram bodoh fahaman nie bg Orang Islam. Kalau orang PAS setuju dengan Anwar... aku tak tahula apa hukuman orang yang sokong?

Ini perkara serius bagi kita yang beragama islam. Realitinya ada orang Islam yang menyokong fahaman ini dan ada yang melaksanakan sesuatu hujah, fatwa, perintah yang bercanggah dengan islam...tanpa mengikut AlQuran dan Sunnah.

INI MERUPAKAN IDEA DAP DAN PKR MENYESATKAN PAS.. SAMPAI BILA PAS AKAN MENYOKONG PAKATAN HARAM INI. JADILA PAS ZAMAN ASRI DULU....

Selain itu boleh juga layari malaysiaaktif.com

No comments:

Post a Comment