Monday 7 February 2011

Pakatan Takut Peranan Kerajaan Selamatkan Rakyat Malaysia Di Mesir

Pakatan memang takut tahap babi apabila misi kerajaan menyelamatkan warga Malaysia di Mesir. Misi yang tanpa mengira bangsa, agama, pahaman politik diteruskan oleh Kerajaan. Apa yang penting selamatkan rakyat Malaysia. 1 Keluarga yang diterapkan dan dilaungkan oleh Kerajaan amat menakutkan puak-puak pakatan.

Puak pakatan hanya mahu mengkritik dan menuduh Kerajaan lembab dan tak prihatin terhadap kesusahan rakyat Malaysia yang berada disana. Kerajaan bawa balik semua rakyat Malaysia.. Yang tak nak balik tu... kerajaan tak leh nk buat... cam lembu boleh ditarik kesungai untuk minum air, tapi tak boleh paksa dia minun air tu....

Dengar2 yang tak nak balik tu merupakan pelajar tajaan PAS dan telah di desak oleh parti tersebut supaya jangan balik. Duk sana diam2. kalau terjadi apa2 kat diorg tu, boleh salahkan Kerajaan. Kononnya kerajaan tak prihatin terhadap pelajar kita disana. tapi yang ramai disana pun orang PAS gak.

Tak silapnya, tahun pertama diorg di taja oleh keluarga sendiri, apabial dh masuk tahun kedua, kebiasaannya mereka akan mula meminta bantuan daripada Baitulmal, MARA, Kerajaan Malaysia dan juga kerajaan Mesir. Kebiasaan Kerajaan akan membantu pelajar2 ini kerana prestasinya bagus serta tidak mahu meyulitkan pelajaran mereka ini. Bertapa baiknya kerajaan tanpa mengira politik keluarga,

Tapi yang sedihnya ada juga yang menuduh kerajaan tak bantu mereka hinggakan diaorg terpaksa menggunakan pembelanjaan sendiri untuk pulang ke Malaysia. Semua nie bohong dan fitnah jahat. Semua pelajar dan warga Malaysia yang di bawa balik di tanggung oleh Kerajaan.

Masih ada perangai sial yang cuba mempolitikkan perkara ini. Tapi apa yang penting kerajaan menghabiskan berjuta2 ringgit semata2 hendak membawa pulang semua warga Malaysia yang berada disana. Apa yang Kerajaan buat nie jauh lebih mulia daripada Pakatan haran yang hanya tahu menuduh, menfitnah, mengkritik kerajaan. kalau Pakatan nie bagus sangat... tanggungla kos perbelanjaan Warga Malaysia di sana.

3 comments:

  1. Hosni Mubarak akan letakkan jawatan ppada bulan September.
    Berapa haribulan agaknya?

    16 september Kot?......macam pernah dengar aje.

    ReplyDelete
  2. yea betulll 16 September tahun bila..pergi jahanam dengan 16 September....

    ReplyDelete
  3. Helo, budak 'hero kecut'...kau ni mata juling la. Penembak tepat tu blogger pro UMNO/BN. Yang dia post tu untuk bagi tau orang betapa takutnya Pakatan apabila kjaan bersusah menyelamatkan pelajar kita di mesir.

    Tongong betol le ko ni.

    ReplyDelete