Monday 28 February 2011

Kerdau: Tuan Ibrahim Lupa Masjid Bukan Rumah Tumpangan Jentera PAS

Giler marah Tn Ibrahim Tn Man siap kuat paper lagi kata kerajaan Barisan Nasional salah guna kuasa apabila mengarahkankadi kawal masjid sepanjang tempoh Pilihanraya. Siap cakap yang BN hilang kepercayaan kepada rakyat tempatan yang menguruskan masjid selama ini dengan menghantar pegawai Tadbir Agama atau kadi untuk mengawal masjid.

Betula la apa yang dilakukan oleh kerajaan tu, Ingat masjid nie rumah tumpangan jentera PAS ker. Di Hulu Selangor bolehla PAS buat Masjid macam rumah tumpangan. Sampai menyusahkan orang lain nak sembanyang kat masjid tu.

Suka-suka hati mak bapak belah mak ko lagi bila cuci pakaian sidai kat beranda masjidkan, Masak-memasak sampai tak jaga kebersihan dan sampah2 dah naik berbau tak der plak dibuang ker apa kernak tunggu 2,3 hari baru nak buang..... Tak faham dengan mentaliti puak-puak PAS yang dirasuk DAP nie. Tak kan tahu zina jer... benda haram sedap wooo... paku jangan tak paku....

Sekarang PAS bising bila tempat penginapan untuk jentera PAS berkempen PRK tidak boleh digunakan. Dah susah nak ceramah politik dalam kuliah2 maghrib ke subuh ker. Kalau takat kuliah agara nak maki, hina orang baik tak payahlaa.

Lagi pun orang kampung berterima kasih dengan keprihatinan kerajaan Negeri yang bertindak tegas kepada mereka yang cuba mengambil kesempatan. Penduduk disini lagi suka bila keselamatan harta masjid terkawal dan tidak dipolitikkan oleh sesetengah pihak.

PKR dan DAP tak support ker jentera PAS.... Kebajikan tak diberikan.. PAS siapa dihati mereka...

2 comments:

  1. ALHAMDULILLAH. RAYUANKU SUDAH MULA MENDAPAT PERHATIAN YANG SEWAJARNYA. INILAH RAYUANKU:



    JAGALAH KESUCIAN SEMUA RUMAH-RUMAH ALLAH DISEPANJANG PRK

    • Kepada semua pihak yang berkuasa tempatan kawasan yang berlangsungnya PRK dan kawasan sekitarnya (seperti JKKK, RELA, J/K Masjid & Surau, Ketua-ketua Kampung, Peghulu, Majlis Daerah, POLIS, Persatuan Belia dan sebagainya.

    • Saya, selaku pemerhati bebas setiap PRK menyeru semua pihak bergembeling tenaga untuk mengawal segala Masjid, Surau atau Madrashah dari dijadikan puast penempatan gelandangan sempanjang berlangsungnya PRK.

    • Dalam beberapa PRK yang lepas, saya mendapati ramai golongan gelandangan bermehrajalela mendiami RUMAH-RUMAH ALLAH sebagai pusat gelandangan mereka. Kesucian RUMAH-RUMAH ALLAH dicemari dengan kelakuan-kelakuan buruk mereka sepanjang mereka bergelandangan di RUMAH-RUMAH ALLAH.
    • Mereka sesuka hati merokok, menjamu selera, berbual kosong dengan kuat, berpakaian kurang sopan (memakai tuala mandi keluar masuk RUMAH-RUMAH ALLAH, mengganggu ahli kariah untuk beribadat, mengotori bilik air dan dewan wuduk (sehingga ada yang menjadikan dewan wuduk tempat mandi), menganggu jema'ah wanita dan sebagainyan.

    • Mereka sesuka hati menjadikan RUMAH-RUMAH ALLAH sebagai HOTEL PERCUMA mereka dengan alasan mereka adalah musafir fi'sabillillah. Mereka ini sebenarnya bukan musafir fi'sabillillah tetapi gelandangan dari parti-parti politik yang berjuang untuk kelangsungan parti politik mereka.

    • Mereka juga tidak segan - silu menghalau J/K RUMAH-RUMAH ALLAH yang mengingatkan mereka supaya menjaga kesucian RUMAH-RUMAH ALLAH.

    • Sekian sahaja harapan saya semoga semua musafir yang menumpang munaikan kewajipan bersolat di RUMAH-RUMAH ALLAH dapat beribatat dengan khyusu’.

    ReplyDelete
  2. Menang betul dan setuju dengan pendapat tuan, Jangan perkudakan Islam demi kepentingan politik dan peribadi...

    ReplyDelete