Saturday 9 July 2011

BERSIH : 12 Malam KL Sepi

Dataran Merdeka kalau malam minggu sure penuh dengan anak2 sekeluarga dan pelancong termasuk juga rakyat kita yang datang lepak2 kt sini. Bangunan Sultan Abu Samad dengan cahaya lampu memang cantik.

Tapi malam nie yang ada hanya polis, truck FRU dan kenderaan polis yang mengawal semuanya gara-gara BERSIH. Betul nyusahkan orang. Nak masuk KL pun susah. Jalan2 kt Dataran Merdeka dah boleh main bola. Brader polis dh berkampung kt kl tuk bertugas, sebabnya BERSIH.. Memang nyusahkan org..

Esok banyak kedai2 yang terpaksa tutup kerana takut kekacauan yang pasti dibuat oleh puak2 BERSIH. Opis2 juga terpaksa ditutup kerana majikan bimbang akan kesulitan staffnya datang ke opis sebab jalan dh ditutup dan risau akan keselematan staffnya.. banyak kerugian berlaku.

Wajib kita salahkan BERSIH.. Memang diorg nyusahkan semua orang. kalau kerajaan tak mampu nk kawal jangkaan 10 ribu yang menggangu keamanan 27 juta rakyat Malaysia, tak tahu nak cakap apa dh....

2 comments:

  1. Serious Shepherd9 July 2011 at 06:01

    Eh, dulu OK jer. Bukan masa Bersih 1.0 tapi masa zaman reformasi dulu. 'A Doctor in the House' pun takdelah lockdown KL sampai begitu sekali.

    Najib mintak advise x betul kot, buat collective punishment a la Israel dan menyalahkan pihak yang lebih mudah dipersalahkan.

    ReplyDelete