Thursday 23 June 2011

BERSIH: Melayu Islam Junjung Ambiga



Bersih dipengerusikan oleh S.Ambiga, Ambiga seorang Peguam yang pernah membuat tuntutan seorang anak yang dilahirkan oleh ibubapa islam tidak seharusnya islam. Kononnya anak itu boleh jadi agama apa pun. Itu yang pernah dituntutnya dulu.


Sekarang dia anjur BERSIH, sekali lagi yang mnejadi pak turut dan menyokong kepentingan Ambiga dan Pakatan majoritinya adalah Melayu Islam. Melayu pernah lupa, melayu yang senang hidungnya ditarik seperti lembu oleh orang yang berkepentingan dalam politik. Ambiga bukan ahli politik dan sibuk adakan BERSIH. Siapa dalang dibelakang Bersih.


Orang Malaysia suka benda2 pelik, buat demo dijalanan sehingga ganggu ketemteraman awam, gangu orang berniaga ganggu semua orang di sekitar kuala lumpur, Apa punya pemikiran mereka ini. Tak abis2 menggunakan rakyat untuk kepentingan politik mereka. Rakyat menjadi pak turut, menjadi hamba kepada mainan politik jahat pembangkang. Rakyat dah lupa dan tak tahu siapa Ambiga. Mereka semua penjilat tegar Ambiga...


Kalau di Indon, kumpulan Merah yang buat demo hentam Malaysia bermotifkan politik itu dibayar untuk membuat demo. BERSIH ini pun dibayar juga ker... Ada yang cakap sejuta orang yang sokong, ada yang cakap 2 juta yang sokong. Senang nya buat kira-kira boodh tu.. Kenapa tak cakap suku dari rakyat Malaysia yang sokong..


Orang melayu suka jadi Hamba Pakatan

2 comments:

  1. melayu bangsa yg pelik.tk pernah bangga dengan bangsa sendiri sebb itu cina panggil melayu lembu .boleh ditarik hidungnya.selagi melayu lembu makan rumput selagi itu kita bagi dia rumput.

    sekarang melayu berpecah belah.cina keling ketawa berdekah dekah.sape yg salah.melayu kah ,cina kah,kelingkah.

    atau anda kah.

    ReplyDelete
  2. Aku tak salah, yang salah politik, politik yang berlebih2 menyebabkan terabainya islam dan melayu itu sendiri. melayu semakin berpecah belah. islam semakin lemah.

    Siapa yang kuat dia akan menang...

    ReplyDelete