Thursday 23 June 2011

Pakatan Boikot Kedai Rakyat 1Malaysia



Kedai rakyat 1Malaysia di stesen LRT Kelana Jaya dan banyak lagi yang akan di wujudkan untuk memberi kemudahan kepada Rakyat untuk mendapatkan barangan keperluan dengan harga yang murah dan berpatutan. Kualiti mutunya bagus...itu yang membuatkan Pakatan tak selesa.

Cina yang selama ini bermain dengan harga barangan Pasaran sesuka hati mak bapak dia mula terasa kerana keprihatinan Kerajaan yang mahu membantu rakyat malaysia yang berpendapatan rendah dan sederhana. Harga keperluan sekarang cam haram jadah, yang untung pemborong.... walapun masih banyak lagi barang keperluan harian yang masih dikawal oleh puak2 cina nie. Mungkin sedikit masa lagi. Kerajaan harus melihat perkara ini dengan lebih mendalam lagi. Mungkin melayu boleh menjadi pemborong dengan usaha kerajaan.

Sekarang PAS mula menjenamakan kedai 1Malaysia dengan brand Najib. Seolah2 apa yang dilakukan oleh kerajaan kepada kesenangan rakyat itu salah dan hanya berkepentingan politik. Biasala Pakatan tidak akan senang bila kerajaan buat benda yang menyenangkan rakyat. Sekarang PAS tidak mampu untuk mewujudkan kedai PAS yang menjual barangan keperluan dengan harga yang lebih murah serta produk yang berkualiti mutunya.. rasanya Pakatan tak akan buat semua ini ... nama jer berkebajikan...

No comments:

Post a Comment