Saturday 4 June 2011

PAS bekerjasama dengan Umno/BN

Hangin satu badan Keluarga Jijah bila Presiden PAS bg tau yang PAS boleh bekerjasama denganUmno/Bn. Presiden PAS bg tau, 3 perkara utama PAS boleh bekerjasama dengan Umno/Bn.

Kerjasama dalam pilihanraya bersih dan adil, ekonomi dan misi bantuan palestine. ok bab tu. Tapi kerjasama wujudkan negara perpaduan belum lagi. Jadinya memang PAS pun mula melihat kepentingan melayu pada masa akan datang.

Dalam aspek ekonomi hendak bekerjasama dengan umno/bn kerana selama ini BN yang duk jana ekonomi negara sehingga malaysia menjadi sebuah negara maju dan ini diakui oleh PAS. Pakatan tidak mampu untuk menjana ekonomi ker sehingga PAS memilih BN untuk jana ekonomi. Kelantan dan berpuluh tahun PAS perintah, tak maju2 gak.

kerjasama dalam membantu palestine, PAS nak bekerjasama dengan BN gak kerana BN sentiasa membantu. PKR dan DAP ada bantu ker sehingga PAS bekerjasama dengan BN. Bn bukan sahaja rakyat malaysia yang dibantu, luar negara pun bantu lagi..

tapi Pakatan, rakyat dalam negara pun tak terbantu, inikan pula luar negara... takpalaa PAS demi kebaikan orang islam, BN sentiasa bekerjasama demi kebaikan bersama. Tapi keluarga jijah hangin juga bila Hadi Awang cakap cam tu, Nampak sangat mereka ini tidak mampu melaksanakan, yang hanya mampu mereka lakukan berbohong kepada rakyat untuk mendapat undi sahaja demi kerusinya.

PAS ingin jadi parti yang dominan, PAS mahu nampak terbaik darimata rakyat yang menyokong PKR dan DAP dalam pakatan rakyat. PAS tahu hubungan dalam Pakatan tak kukuh, hanya lakunan sahaja yang nampak kukuh. Pejabat PKR pun nk kena lelong. Idelogi politik dengan DAP jauh seklai macam langit dan bumi. Jadi kalau berpecah selepas ini dan bekerjasama dengan Umno/BN.... Dengan penyokong2 sekali akan ikut. Sesama mereka pun berpecah belah.

dalam pemilihan muktamar kali ini ada dua puak, puak hadi awang dan puak anwar ibrahim. Adakah penengguhan keputusan pengundian semalam merupakan adenda hadi awang untuk mengekalkan kepimpina umalak dalam PAS? sepatutnya selepas undi ptg semalam dah boleh umum keputusan. Ini tidak kena tunggu hari lain baru nk umum keputusan. Macam2 keputusan boleh ubah... bingai tulllll.

Adakah PAS percaya sepenuhnya kepada Anwar Ibrahim. Anwar Ibrahim, Azmin ali dan Karpal tak hadir pun muktamar ini......

No comments:

Post a Comment