Wednesday 29 June 2011

BERSIH: Peniaga dan Orang Ramai Jadi Mangsa

Perhimpunan Haram Bersih dulu telah menyebabkan ramai peniaga menanggung kerugian dan orang ramai juga menanggung tempias ekoran dari perhimpunan tersebut. Kerugian tersebut sapa nk tanggung?

Sekarang nak buat lagi perhimpunan yang boleh jelaskan peniaga, orang ramai, pelancong dan sebagainya.. Peniaga bakal menanggung kerugian, orang ramai takut nak keluar, pemandu teksi, bas tak dapat penumpang, Polis terpaksa buat sekatan jalan, pendek kata semua orang susah..

Bagi mereka lebih suka perkara ini berlaku demi melihat kecelakaan berlaku seperti negara2 luar merusuh, Bagi mereka suka melihat polis mengambil tindakan tegas dan dianggap zalim. Mereka mahu orang ramai melihat kebencian terhadap pihak berkuasa. Itu yang mereka mahukan...

Kerugian yang ditanggung oleh orang ramai nie sapa yang nak tanggung? Adakah Ambiga akan bayar setiap sen tuntutan rakyat yang menanggung kerugian?

Paling menyedihkan ramai melayu yang menyokong perhimpunan tersebut dan merasakan tindakan mereka ini suci murni. Ini yang dibanggakan oleh mereka.
Pihak Berkuasa Perlu Ambil Tindakan Tegas Agar Fahaman Buruk Tidak Berleluasa Di Negara Kita.

No comments:

Post a Comment