Monday 16 May 2011

Darah Seni Atau Politik Keluarga Anwar?

Gambar Unspinners: Papah Jangan Tak Papah



Bodoh betulla pengarah-pengarah filem tanahair nie tak dapat melihat bakat yang wujud dalam darah daging keluarga Anwar Ibrahim. Membawa watak kesian dalam kesakitan memang terbaik pernah di lakonkan oleh keluarga tersebut.


Lakonan ini dibuat pagi tadi semasa keluarga Anwar ke mahkamah atas perbicaraan kes liwatnya. Dulu pun dia buat lakonan yang sama, dalam penjara pun sama... semua lakonan yang dia sakit. Apa lagi seluruh rakyat Malaysia... tolongla simpati dan kesian kat keluarga Anwar.. Tolongla simpati... kesian dia... tak dapat pun anugerah pelakon terbaik. Pas nie seluruh keluarga Anwar berkumpul untuk untuk berlakon keluarga bahagia.


Pasti masyarakat akan kesian apabila anwar dipisahkan oleh keluarganya oleh kerajaan sekarang. Orang akan kesian dan melihat ini semua konspirasi dilakukan oleh BN-Umno. Orang akan bersimpati dan merasakan kes liwat tu hanya la perkara kecil dan boleh dimaafkan. Orang masih bersimpati bila melihat keluarga bahagia akan musnah. Adakah lakonan simpati ini masih boleh diterima oleh semua rakyat malaysia.


Tapi agak kelakar juga kerana keluarga anwar masih menggunakan skrip lama. Bak kata org bila dia ada masalah... dai akan sakit... Bila tak tahu nk berlakon apa lagi... dai akan berlakon sakit. Hanya sakit yang boleh membeli jiwa orang malaysia... belila kesian sikit. Tapi depan orang berlakon sakit, dalam bilik.... diala heronya....


Darah apalah yang mengalir dalam keluarga Anwar? darah seni atau politik? siottt jer dia orang nie jawab ... ada darah XXXX... bongok punya jawapan.....




No comments:

Post a Comment