Thursday 19 May 2011

Apa Nasib Melayu Jika DAP Berkuasa

DAP semakin gelisah ataupun semakin puas dengan situasi yang menimpa Pakatan sekarang. Permainan Politik dan kekuatan kuasa yang ada padanya tergugat ataupun tidak setelah pelbagai kes dan isu terhadap Anwar.

DAP menggunakan PKR untuk meraih undi melayu untuk mendapatkan kuasa politik dan sudah terbukti sekarang, semua negeri yang diperintahnya dibawah kuasa dan telunjuknya. PKR dan PAS hanya berbangga dengan kerusi yang diberikan sebutir 2 demi memuaskan hati orang melayu PAS/PKR. Selangorsebagai contoh....Khalid MB selangor hanya pak turut sahaja.

Sekiranya Anwar disabitkan dengan kesalahan moralnya, adakah DAP akan tetap menyokong Anwar menjadi Perdana Menteri. Jawapnya TIDAK... perlu diingat semasa Anwar dalam BN dulu, Anwar antara yang lantang memaki, menghina DAP. Apakah DAP akan sennag2 memaafkan Anwar. Apayang dilakukan oleh DAP bermuka2 dengan keluarga Anwar semata2 untuk mendapatkan kuasanya sahaja. DAP juga percaya bukan senang untuk mendapatkan kuasa sekiranya parti itu bersendirian. Sampai mati Guan Eng pun tak dapat jadi TPM.

Adakah DAP akan memberikan jawatan PM setelah memenangi PRU13. Siapa yang boleh jadi PM dalam PAS. Hj Hadi.... dan adakah Hj Hadi boleh termakan taktik kotor DAP. Kalau PM tu Nik Aziz mungkinla DAP boleh kencing lagi. Adakah Husan yang akan jadi PM.

Adakah DAP boleh kontrol semua ini.... perintah negeri pun sudah carca marba, bagaimana nak kontrol negara. Adakah Rakyat akan menelan segala kesengsaraan yang bakal dilakukan oleh MEREKA ini sekiranya BN tewas dalam PRU 13.

Apa akan jadi dengan melayu?

No comments:

Post a Comment