Monday 16 May 2011

Dalam Hati Mau Cerai

Bukan sekarang wan jijah mau minta cerai daripada Abe Wa. Dah lama dah hasrat nk bebas daripada Abe Wa yang memang mempunyai nafsu kuat, bak kata org tua-tua tak sempat kering bulu la... asik nak balun jer..

Hasratnya bermula masa Abe Wa ni orang nombor 2 lagi, tapi atas nasihat, terpaksala telan kepahitan dan penderitaan demi maruah keluarga tersayang terutama anak2. Begitula nasib yang menimpa kak jijah. Tapi apa kan daya, demi maruah sekeluarga, yang busuh dah jijik itula terpaksa ditelan.

Sehingga hari nie, si isteri terpaksa menanggung dosa yang dilakukan oleh si suami yang dahagakan depan belakang. Tak cukup dengan satu jantina, jantina satu lagi pun di balunnya.. Janji abe wa puas..

Sungguh kesian tetapi disebabkan mahu menutup segala keburukan yang dilakukan oleh si suami hingga hari ini, terpaksala mengcover kesemuanya termasuk anak2. Drama demi drama terpaksa dihasilkan untuk menutup keburukan suami.

Sampai bila mahu menutup benda yang dilaknati Allah dan sampai bila boleh bertahan. Lagi ditutup, lagi terbukak pekongnya. Kebenaran akan terserlah jua.

Sampai bila si isteri terpaksa berbohong dan menyalahkan orang lain demi menutup segala keburukan yang diketahuinya dengan jelas. Sampai bila.... sampai bila... adakah sampai masyarakat memandang jijik akan struktur keluarganya yang terlalu berdolak dalih.

Kebencian tak dapat dibendung lagi.

No comments:

Post a Comment