Tuesday 9 February 2010

Datuk Dr Zambry Abdul Kadir sebagai Menteri Besar Perak



Dr Zambry Abdul Kadir Menteri Besar Perak Yang Sah.


PUTRAJAYA, 9 Feb: Mahkamah Persekutuan menolak rayuan Datuk Seri Ir Mohammad Nizar Jamaluddin terhadap keputusan Mahkamah Rayuan yang mengisytiharkan pelantikan Datuk Dr Zambry Abdul Kadir sebagai Menteri Besar Perak adalah secara sah dan mengikut Perlembagaan. Ia diputuskan sebulat suara oleh penal lima hakim yang diketuai oleh Presiden Mahkamah Rayuan Tan Sri Alaudin Mohd Sherif. Selain Alaudin empat lagi anggota penal hakim ialah Hakim Besar Malaya, Tan Sri Arifin Zakaria. Hakim Mahkamah Persekutuan, Datuk Zulkefli Ahmad Makinudin, Datuk Wira Ghazali Mohd Yusoff dan Datuk Abdull Hamid Embong.

Kepada penyokong fcukatan terutama PAS sudah tiba masanya bangun dari dibuai mimpi Nijar merupakan menteri Perak. Orang perak sudah tahu penipuan demi penipuan telah dilakukan oleh fcukatan. Penipuan yang keji, jijik maha dahsyat telah dihidu oleh rakyat perak. Apa lagi yang nak dimainkan oleh fcukatan. tembelang sudah pecah. Penyelesaiannya PAS keluar daripada fcukatan.

Pak Ajis dan Pak Haji sekarang sedang berusaha untuk berkerjasama dengan UMNO dalam isu ekonomi, keselamatan serta islam. Kenapa perlu duduk semeja berbincang dengan DAP yang mentah-mentah menolak islam. PAS dikudakan oleh DAP untuk kepentingan politiknya.

Harapan agar kemelut politik perak berakhir dan rakyat perak boleh hidup aman dibawah kerajaan Barisan Nasional.Tak tahu la apa plak game nijar lepas nie. Nak buat rayuan lagi.. Nak racun jiwa dan minda rakyat perak mengatakan mahkamah telah dibayar oleh UMNO??? Apa lagi lepas nie.. Kita tunggu dan lihat..

2 comments: