Wednesday 10 February 2010

Apa tindakan Nizar selepas keputusan mahkamah..


Kita bubar DUN...



"KEPUTUSAN TERSEBUT TIDAK AKAN MENYELESAIKAN MASALAH KEMELUT PERLEMBAGAAN DI PERAK KECUALI HAK UNTUK MEMILIH KERAJAAN DIBERIKAN KEPADA RAKYAT" KATA-KATA NIZAR JAMALUDDIN DIPETIK DARI UTUSAN MALAYSIA..

Apa lagi yang tak puas hatinya. Masih nak salahkan undang-undang. Mahkamah sudah putuskan pelantikan ikut peruntukan Undang-Undang Tubuh Negeri. Masih lagi nak salahkan institusi kehakiman kerana baginya, masalah politik perak belum selesai sehinggalah rakyat perak diberi peluang untuk memilih kerajaan. Selagi tak dapat kerusi Menteri Besar Perak selagi itula fcukatan akan buat kacau.Susah kalau tak boleh nak terima kenyataan. Kalau tak memihak pada fcukatan...macam-macam helah politik yang busuk akan dicanagkan oleh fcukatan. Janji puas hati dapat mengelirukan rakyat. Bagi Fcukatan institusi kehakiman Malaysia nie berat sebelahlah, dipengaruhi oleh UMNOla, Tak telusla... Sekiranya memihak pada fcukatan... baru nak puji..barula buat kenyataak kehakiman sekarang sudah telus dan berhati rakyat... Apa punya bahalolla, Patutla pengikut2 fcukatan pun bodoh.. paling bodoh siap baring atas jalan tu... Macam mana manusia bodoh cam nie nak takbir kerajaan perak. Orang islam plak tu yang baring atas jalan. Kalu kena langgar, mati kering jer....Buat malu islam jer...

Pasti fcukatan dh malu tahap cipan sebab, dh canang-canang satu perak mengatakan Fcukatan akan menang kes mahkamah ini. Hentila politik guna tiket rakyat kononnya rakyat telah beri lampu hijau untuk rampas balik perak dr BN. Tak usahla nk berdemotrasi jalanan kononnya rakyat bantah keputusan mahkamah. Puak2 fcukatan jer yang buat semau tu.. Kononnya mewakili rakyat. Banyak lg keja berfaedah rakyat perah boleh buat daripada berjemur tengah panas, tido atas jalan ker....Rakyat pun naik menyampah dengan politik Fcukatan nie. Takat guna tiket rakyat untuk ko terus berpolitik, untuk ko terus dipanggil Yang Berhormat, untuk ko boleh kaut elaun Yang Berhormat. Semuanya untuk kepentingan peribadi sahaja. Rakyat pun meluat menyampah. Kena pulak dengan pendedahan YB Zulkifli Noordin pasal keretakan dan konflik dalaman dalam fcukatan. Lagila buat rakyat rasa nak muntah bila dengar fcukatan nie bercakap.

No comments:

Post a Comment