Saturday 29 January 2011

Kisahku disebalik KeTENANGan ku

Salahkan aku sekiranya aku ingin mencari keseronokan sendiri dalam kehidupan ku. Memang aku telah jatuh cinta kepada nya kerana dia bekerja sebagai seorang pengurus bah kata orang kelantan kijo dia 'NEJA' atau Manager.

Ingat senang ker nak jadi seorang isteri kepada seorang Manager dan berasal dari bandar Muar Johor.. alangkah baiknya menjadi seorang isteri kepada Manager. Tapi aku memang totok PAS.. kalau aku tercedera dan pergi, mendapatkan raeatan di Hospital, memang susah kerana darahku pelik sikit, warna hijau.

Aku telah mendapat tawaran menyambung pengajianku di pulau Pinang, dapat masuk maktab perguruan... kalau masuk USM, glamour laa kit cam citer Ali Setan... Best2... Aku mula berjauhan dengan suami ku, abg Neja.... tetapi untuk menghilangkan kerinduanku,, aku mula berkawan rapat dengan kenalan disini... semuanya bakal cikgu nanti yang akan berkhidmat kepada anak bangsa nanti... itulah semangat yang ada diriku tetapi dalam masa yang sama aku memang taksud tahap cipan terhadap PAS.. biarlaaaa

Semasa di kampus, aku telah rapat dengan seorang jejaka bermisai... maklumla aku nie cantik n manis dipandang... nampak ayu apa aku nie.....tak lama pun kenal dalam 3 bulan jer kot.. tapi abng misai tu ayat power beb,, cair tu... sampai boleh lupala kat abg Neja ku... tapi apa boleh buat... di sana jauh dan disini dekat aja pak... jerit pun boleh dengar... aku bercinta... kalau curang pun bukan orang tahu pun.. apa yg aku buat kt sini.... mana ada org tahu...

Disebabkan itu, gedebak gedebuk.... proses cerai pun bermula... aku nak kawin dengan abg misai... sama2 pendidikla...jadi pemikiran seorang pendidik tak sama dengan Neja... so kira serasilaa...

Aku pun memulakan kehidupan baruku dengan abg Misai sehingga la hari ini. Moga jodoh ku berpanjangan....

Tapi semuanya berlaku sekelip mata apabila kisah ku didedahkan oleh pihak-pihak tertentu... Bak kata orang tua2, langit tisak selalunya cerah,, kisahku mula diketahui ramai yang aku pernah ada dua lelaki dalam hidupku... kitanya aku hebatla... dua tu.... hebatlaaa dr satu... power2..

Aku pun tak tahu apa yang aku buat sekarang betul atau tidak... ingin membantu orang, tetapi perangai aku pun teruk gak... aku lepaskan semua kerjayaku demi perjuangan ku... tapi apakan perjuanganku ini hanya sia2. Terserahla pada mereka..

Tapi bila diingat kembali.... bodoh pekung aku sebenarnya... aku dan suamiku yg no 2 nie termakan akan pujukan syaitan mata satu.... bersungguh2 aku buat apa yang diorag nak...bila dipikir semula,,, kalau akau tewas.. apa yang aku dapat. kerja hilang, penden tak dapat... suami no dua pun terjebak dengan ini cerita...duk payung aku sampai ambil MC tak g kerja... apa plak kata majikan dia.... kalau suami no 2 aku kena tindakan kerana tipu MC, cam manala nasib aku sekeluarga... mampussss kalau nk pikir nie....

Aku cuma tinggal beberapa hari sahaja bersama kepimpinan atasan... pas pengumuman... semuanya balik ke tempat masing2.. yang hanya tinggal.... aku dan keluarga ku.... apa aku dapat.... penat n kebodohanku....

Nak buat cam mana, aku bodohhh... padan muka aku.....

No comments:

Post a Comment