Monday 3 January 2011

Fitnah Rogol Amah?

Isi lain tapi melibatkan menteri yang sama dimainkan oleh beberapa Bloggers tesohor. Terbaru isu amah yang dikatakan telah merogol orang gajinya yang didedahkan oleh Wikileaks? Dulu pasal projek juta-juta. sekarang Pasal rogol Amah. Berat tuduhan yang dibuat oleh beberapa bloggers yang mesra BN.

Adakah apa yang didedahkan oleh Wikileaks itu betul atau sengaja di reka-reka untuk menjatuhkan kredibiliti seseorang bergelar Menteri. Apakah soal saman akan dibuat selepas ini bagi membersihkan segala tuduhan yang amat berat ini. Ini bukan sahaj melibatkan individu itu sendiri malah melibatkan seluruh keluarga dan saudara mara. Ianya juga akan melibatkan dua negara.

Tapi yang peliknya kejadian itu berlaku dah lama, kenapa sekarang baru nak dikeluarkan dan adakah ada satu agenda menjatuhkan karier politik beliau. Kenapa sekarang, keapa tak didedahkan pada masa tu. Apakah Wikileaks belum dedahkan lagi perkara ini atau Wikileaks belum sempat nak dedahkan.

Kalaula kejadian rogol yang berlaku.. panjang lagila kes ini. Nak kena cr saksi lagi, ada ujian DNA ke hapa ker... banyak yang terlibat. Mungkin Amah tersebuat yang akan buat pengakuan bersumpah la kot.. susah2.... yang akan lepas tangan bloggers yang mendedahkan perkara ini dan yang akan tanggung kes ini yang dituduh, yang kena tuduh, keluarga-keluarga mereka... berapa tahun plak la kes ini dan sudah pastinya perjalanan politik beliau juga terbantut..

Harap-harap ada jalan penyelesaian terbaik antara bloggers mesra BN dengan beliau selepas ini.

3 comments:

  1. Ni apa cerita ni....singapore sudah gunakan CIA ke untuk jatuhkan pemimpin melayu....dan bukan saje singapore ...nampak gaya macam singapore sudah gunakan rakyat malaysia sendiri, orang melayu sendiri - penulis dan bekas pemimpin kerajaan - untuk jatuhkan pemimpin melayu...untuk lenyapkan ketuanan melayu...ini cerita lama macam plot dalam buku dan brown, john grisham, jefry archer dan lain-lain...ini cerita lama ... jangan percaya la...kalau ada bukti kukuh boleh cerita...tanpa bukti ianye jadi surat layang aje...kata omputih...fiction story...good one pulak tu...ha ha ha...

    ReplyDelete
  2. Anon...

    Aku rasa kemunculan besar wikileaks nie merupakan agenda anwar ibrahim....wikileaks adalah portal CIA...tapi undercover....anwar gunakannya untuk mengalih fokus terhadap kes sodomi dia....bukan susah nak baca benda macam ni...ala ni cerita spy putih versus spy hitam macam dalam majalah MAD...gua sudah baca lama dah...dalam pada itu jangan sampai nampak anwar punya keje...wikileaks cerita la sikit tentang anwar punya kes sodomi...ha ha ha...takde apa pun pada anwar....tapi itu adalah platform untuk menulis fitnah tentang pemimpin melayu lain...sampai kepada arwah megat junid pun di timbulkan...ni semua mainan politik anwar la...Kenapa Anwar tak saman wikileaks pasal pendedahan awal wikileaks terhadapnya dulu?

    ReplyDelete
  3. salam bro,

    Sejauh mana lu rasa isu menteri rogol amah nie betul ker atau semata-mata fitnah. kalau lu rasa ianya fitnah, gua rasa lu sendiri pun tak betul.. Sepatutnya tuan yang merogol tu yang sepatutnya lebih tahu dari lu.. sebab dia yang tahu dia rogol ker tak... Dia sepatutnya bela diri dia sendiri... lu apasal beria sangat nak cover menteri tersebut,, lu pun ada agenda ker?

    ReplyDelete