Monday 17 January 2011

PRK Tenang: Normala Di Kambing Hitamkan Oleh Pakatan

Apakah sudah tiada calon yang sesuai untuk bertanding di Tenang. Kenapa dicalonkan Normala untuk bertanding sedangkan PKR dan DAP mengetahui sukar untuk memenangi kerusi Dun Tenang. Kenapa perkara ini terjadi?

Normala terpaksa meletakkan jawatannya sebagai pendidik untuk bertanding di Dun Tenang. Melepaskan jawatan tetap dan melepaskan usaha murninya mendidik pelaajar sekolah hanya semata-mata mengikut arahan Parti yang sudah mengetahui kekalahan miliknya dan hanya mahu mengurangkan majoriti. Kenapa perlu membinasakan kerjaya Normala.. Normala memang merupakan seorang guru yang baik dan disayangi oleh pelajarnya.

Normala sepatutnya tidak dijadikan korban kerjaya oleh Pakatan hanya semata-mata mencari undi simpati daripada pengundi Tenang. Memang Pakatan menjadiukan Normala mangsa untuk meraih undi simpati untuk kepentingannya sahaja tanpa mengambil kira masa depan keluarga normala. Apa yang penting hanya mahu mengurangkan majoriti.. Memang Pakatan mahu meraih undi simpati

Tenang kehilangan seorang pendidik yang boleh mendidik beribu pelajar menjadi manusia cemerlang, tetapi terpaksa berhenti kerana desakan politik partinya. Adakah selepas ini ramai lagi pendidik yang akan berhenti untuk bertanding kerusi PAS.

Lim Kit Siang cakap sukar nak menang, kalaula ditakdir Normala kalah. Adakah untuk PRU 13 Nama Normala akan naik lagi sebagai calon atau ada orang lain plak yang akan jadi calon. Adakah Normala merupakan kayu pengukur unyuk melihat sejauh mana kekuatan Pakatan di Tenang.

Rata-rata memperkatakan Normala menjadi kambing Hitam oleh Pakatan dan hanya undi simpati dimainkan disini, Hanya undi simpati..... Itula yang Pakatan mainkan di Tenang... memilih untuk meraih undi simpati....

Tapi perlu diingat... Pakatan sedang meraih undi simpati daripada pengundi Dun Tenang

1 comment:

  1. Mohon promosikan blog kami untuk PRK Tenang.

    http://tenangprk.blogspot.com/

    Terima kasih.

    ReplyDelete