Friday 11 June 2010

Muktamar PAS> Protes Pengstrukturan Semula Subsidi

Sekarang Abdul Hadi telah berucap dalam Dewan Putik Pengkalan Chepa. Kemungkinan besar akan diadakan protes agar kerajaan tidak melaksanakan pengstrukturan subsidi minyak. Protes pengstrukturan subsidi ini dijangka akan dibuat bagi menampakkan heronya PAS dalam meenanggani isu-isu semasa terutama pasal minyak.

Kerajaan memang akan menangguhkan untuk mengumumkan sibsidi. Jadi PAS telah ambil kesempatan ini bagi menampakan yang PAS hebat dapat mempengaruhi keputusan kerajaan. Kredit-kredit.

Apa orang-orang kelantan nak buat duit lagi ker dengan jual minyak kepada negara jiran thailand. Adakah orang kelantan nak buat duit lagi dengan jual gula ke negara jiran. Sebab tu nak tangguhkan struktur subsidi minyak. Harga minyak di thailand mahal. Negara thailang pun tahu, dengan bagi subsidi sampai kiamat boleh mempercepatkan negara jahanam dengan tanggung hutang yang melampau. seba tu negara dioarang tak bagi subsidi. Negara kita nie kitra bagus lagi, stil bagi subsidi, bukan sahaja minyak, apa bana pun nk bagi subsisi. Bukan tyak boleh subsidi, tapi berpada2la. Kalau ko boleh beli kereta yanh harganya ratusan ribu, nak isi minyak yang reganya tak sampai 3 henggip seliter pun bising. lainla yang miskin hina tu, logikla dapat subsidi. Masalahnya yang duk buat protes2marah kerajaan pasal subsidi nie yang golongan miskin hina cam kitaorng nie. Ko protes untuk orang kaya agar dapat subsidi minyak. Apa punya bana la diorang nie, Mayb bil air tertunggak kot? tu yang jadi jiwa kacau tu.... mayb GRO thailang dah kena tangkap... so tak de la penyedap... jiwa kacau......

No comments:

Post a Comment