Tuesday 20 October 2009

16 September?

16 September diistiharkan sebagai cuti awam di seluruh negara bermula tahun depan. Cuti awam ini diistiharkan oleh Perdana Menteri sempena Hari Malaysia. 31 ogos disambut sempena hari kemerdekaan negara dimana kita memperingati perjuangan mereke-mereka terdahalui dalam mencari kemerdekaan negara. Manakala 16 September pula merupakan hari yang bersifat mengeratkan perpaduan, pencapaian masyarakat menerusi bidang pelbagai bidang dan persefahaman antara kaum. 16 September diraikan untuk kita memperingati penubuhan Persekutuan Malaysia apabila Sabah dan Sarawak telah menyertai Malaysia pada tahun 1963.

Pengistiharan 16 September sebagai Hari Malaysia menyemarakkan lagi gagasan 1 Malaysia yang dilaungkan oleh Perdana Menteri Malaysia. Sokongan daripada semua pelusuk masyarakat di semenanjung, sabah dan sarawak, dikota serta di desa amat baik. Kemakmuran untuk Malaysia,



TUGU NEGARA





Yang ni bukan Tugu Negara.........

Tapi perlu diingat, terdapat golongan-golongan yang bencikan keamanan, kesejahteraan negara dengan menggunakan politik sebagai kepentingan peribadi. Orang-orang ini yang mempunyai hati yang busuk, jijik, hina, sampah, keturunan penyamun yang sanggup menghasut rakyat supaya menolak kerajaan sekarang. Dia hanya mahu jadi Perdana Menteri. Bekas banduan yang bercita-cita tinggi. Dia hanya berjuang untuk kepentingan peribadi, setelah kemakmuran, kesejahteraan, kemodenan yang telah kita nikmati sehingga hari ini. Siapa yang mengekalkan semua ini kalau bukan UMNO. Pejuang-pejuang kemerdekaan dulu tak pernah dengar nama Pakatan Rakyat (PKR).


Pastinya 16 september bukan tarik tukar kerajaan..............

2 comments: