Monday 13 February 2012

Buku Jingga Bau Sampah

Buku Jingga dah masuk tong sampah ari nie..tawaran 100 harila, sekiranya berjaya ke Putrajaya pakatan berjanji akan membatalkan Felda Plantations bagi tujuan membuka ladang yang diuruskannya kepada generasi kedua dan ketika Felda. Patutla kena buang kat Ketua penerangan Umno... fakta pun salah...Tanah mana lagi nak bagi nie... Banyak lagi ker tanah Felda nie... apalaaa....

Pakatan sebut tanah itu milik Felda Plantations. Bila masa Felda Plantations ada tanah. Itu pun dah salah. Entahla apa lagi yang nak di bodohkan kepada generasi felda nie. Dah ramai generasi felda kedua ke ketiga yang dah berjaya.

Nak kencing generasi ke 2 dan ke3 la tu... maklumlah golongan muda. Nak tipu mak bapak dah tak boleh.. terpaksa bagi angan2 mat jenin kepada orang muda.. manala tahu dapat undi pilihanraya nanti... Tanah mana lagi yang dijanjikan pun tak tahulah....harap2 tak derla yang terkena kencinggg..


Sekarang peneroka felda dah hidup senang, miskin hina dah berlalu. bila senang ada plak yang datang kacau.. Felda dah buat elok kat peneroka nie. Semuanya pasal sakit hati bila tengok peneroka maju dan semakin yakin dengan apa yang kerajaan buat semuanya baik. Takut generasi ke2 dan ketiga dan seterusnya sokong kerajaan.

Jadi mereka buat kacau dan saja jer pusing fakta agar nampak apa yang kerajaan buat tu salah dan hanya untungkan pihak tertentu sahaja. Tapi ada juga yang tak bersyukur dengan apa yang telah kerajaan bantu.... biasala tuuu...

No comments:

Post a Comment