Monday 19 July 2010

Kemana Pasir Dijual

Pasir selangor yang dikorek, digali, disedut oleh pengusaha-pengusaha pasir diselangor dibawah kerajaan Pakatan ini banyak diperkatakan oleh semua orang. Kemana pasir-pasir yang dikorek bergunung-gunung nie nak dijual dimana.Kalau dilihat semua projek perumahan ker apa ker.. adakah jumlah pasir yang dikeluarkan tu tidak cukup atau berlebihan. Banyak sangatkan projek2 baru nak buat nie..

Ada sumber2 yang mengatakan bahawa pasir-pasir dijual di Pahang. Kenapa negeri pahang yang ingin dijual. Pasir di pahang tidak cukup ker. Kenapa negeri pahang? Adakah sebab kalau pahang, pasir2 tu akan di bawa melalui kapal dan bukannya lori. Kalau pakai lori, berpuluh2 ratus lori atas jalan raya. Banyak2.. tapi pasir-pasir dibawa guna kapal.

Kemungkinannya pasir-pasir ini dijual di singapura. Sebab singapura memang gila pasir, lagi banyak pasir yang dibelinya, lasi besau singapura nanti, pelabuhan pun dia boleh tambak. Logiknya bila pasir ini dibawa melalui kapal lagi sennag nak jual pasir kat singapura.Bila kapal yang nak bawak pasir ker pahang, akan lalu perairan antarabangsa dan melalui singapura. Kat situ mungkin 3/4 daripada pasir tu di tinggalkan disingapura dan 1/4 pasir sahaja akan ke pahang. Tul ker?

Inilah antara sebab-sebab mengapa kerajaan selangor beria sangat nak korek pasir dan jual ker Singapura.Singapura sanggup bayar lebih disebabkan pasir ini.Adakah ini sebab mengapa pasir di selangor dokorek sebigini rupa. Syarikat-syarikat pasir dibawah kerajaan negeri selangor memang buat duit kalaula ianya benar dan dh memang ini yang dirancang oleh kerajaan selangor. Masa ini lah masa yang sesuai buat hub dengan singapura, jual pasir kat singapura, mana tahu boleh minta tolong bila piliharaya nanti. Kita pun tak tahu... Yang tahu hanyala khalid dan exco2nya. Azmin pun mungkin tahu.

Yang pastinya akan banyak lubang2 yang akan jadi lombong di selangor. Berlubang2 bumi selangor macam permukaan bulan. Bak kata orang bulan kalau dilihat dilangir sungguh indah berseri2 tetapi bila dilihat jarak dekat buruk amat berlubang2.. Macam logo PAS plak. indah luaran tetapi buruk didalam.. Tul ker... mana2 la labu...

1 comment:

  1. Ada sumber2 yang mengatakan bahawa pasir-pasir dijual di Pahang...

    Sumber2nya dari siapa? mohon dipautkan?

    Kemungkinannya pasir-pasir ini dijual di singapura...

    Asyik2 kemungkinan, harap herokecik jangan malas cari fakta.

    ReplyDelete