Wednesday 16 January 2013

Jambatan Baru Manek Urai... Kalah pun Janji tetap Janji

Pembinaan jambatan bagi menghubungkan Kampung Manek Urai Lama dan Baru di sini akan siap sepenuhnya pada April ini.


Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Kelantan, Datuk Seri Mustapa Mohamed berkata, perkembangan itu sekali gus membuktikan kesungguhan Barisan Nasional (BN) dalam melaksanakan janji yang dibuat.

Beliau berkata, kerja-kerja pembinaan jambatan yang melibatkan kos RM15 juta itu berjalan dengan lancar walaupun mengalami beberapa masalah teknikal yang perlu diselesaikan.
"Tiga bulan lagi penduduk di kawasan ini akan dapat mengunakan jabatan itu sekali gus menyangkal tuduhan pemimpin Pas sebelum ini yang mendakwa projek itu hanya janji palsu BN ketika kempen Pilihan Raya Kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Manek Urai.

"BN tetap melaksanakan janji biarpun kita tewas pada pilihan raya kecil itu. BN terus komited membantu rakyat di kawasan itu setelah sekian lama diabaikan oleh Pas," katanya selepas Majlis Jamuan Rakyat di Kampung Manek Urai Lama, di sini semalam.

Turut hadir, Ketua UMNO Bahagian Kuala Krai, Datuk Ramzi Abdul Rahman dan Ketua Pemuda Bahagian, Tuan Aziz Tuan Mat.Dalam majlis itu, Mustapa turut meluangkan masa beramah mesra dengan kira-kira 2,000 penduduk setempat yang hadir.

Ketika kempen Pilihan Raya Kecil DUN Manek Urai pada 2009, BN menjanjikan pembinaan jambatan baru bagi menghubungkan Kampung Manek Urai Baru dan Lama, pengubahsuaian Masjid Temalir dengan kos RM600,000 dan pembinaan pusat sukan dan rekreasi di Manjor sebanyak RM300,000.

Kesemua janji itu dilaksanakan walaupun calon BN, Tuan Aziz tewas dalam pilihan raya kecil itu dengan majoriti 65 undi, biarpun sebelum ini kawasan DUN itu merupakan kubu kuat Pas.

Sementara itu, Ramzi berkata, segala janji yang dibuat BN di kawasan itu dilaksanakan, sekali gus menutup mulut mereka yang sering menabur fitnah mengatakan BN membuat janji palsu.

Katanya, Pas sepatutnya berasa malu kerana tidak dapat membantu penduduk di kawasan itu biarpun diberi mandat untuk memerintah selama 22 tahun.

"Semua janji yang dibuat ditunaikan, ini membuktikan kita tidak bercakap kosong untuk membantu rakyat di sini," katanya. Utusan


No comments:

Post a Comment