Monday 22 November 2010

Solat Hajat Selamatkan PKR




Bila Tok Guru nak buat solat hajat seluruh Malaysia serentah untuk selamatkan PKR daripada jahanan disebebkan oleh masalahnya sendiri.Apa tidaknya, isu pemilihan pimpinan PKR kecoh satu malaya.

Ada yang sampai buat demonstrasi bantah keputusan pemilihan pimpinan baru, semua nay sudah dirancang. Ahli-ahli PKR yang merasakan perjuangan untuk rakyat sebelum ini sudah kecewa kerana perjuangan hanya untuk jadi PM dan hanya untuk kepentingan familynya sahaya.

Suka betul berdemostrasi. Bapak Borek Anak Rintik. Semua berpunya daripada pemimpinnya. Kenapa semua ini berlaku. Adakah sebab kepimpinan PKR yang lemah dan tak terurus. Adakah disebabkan semua ahli dan penyokong PKR yang sebenarnya bodoh dan mudah tertipu oleh permainan politik PKR? Jelasnya henti2la menyokong PKR. PAS masih lagi berpegang kepada kepercayaannya menyokong PKR dapat jadi PM dah pemimpin PAS dapat jadi Menteri, Dapat jadi Timbalan Menteri, dapat jadi Setiausaha Politik. Tapi apakan semua itu terjadi. Mungkin satu hari nanti?

Paling malang apabila akal fikiran yang bijak2 yang ada pada setiap manusia tidak dapat menilai mana yang baik dan mana yang buruk, mana yang betul dan mana yang palsu. Semua merasakan diri sendiri sahaja yang betul.

No comments:

Post a Comment