Friday 27 August 2010

Malaysia Kena Hina Lagi



Lebih 30 tahun Malaysia terlalu mengalah dengan Indonesia. Segelintir rakyat indonesia yang menghina kedaulatan Negara dengan membakar Bendera Malaysia, memijak, meludah dan macam2 cara lagi agar dapat menghina Malaysia.Apa yang Malaysia buat... mungkin hanya mampu mengutuk tindakan tersebut dan meminta kerajaan Indonesia mohon maaf...

Tak nafi yang hubungan antara Kerajaan Malaysia dan Indonesia amat baik, cumanya ada segelintir puak-puak yang marahkan Presidennya sanggup menerima upah untuk berdemonstasi menghina Malaysia. Kumpulan ini sanggup buat apa sahaja jerana Wang.. Mereka semua miskin hina, miskin budi pekerti... miskin semualaaa... yang peliknya kerajaan Indonesia sendiri pun tidak mampu memantau antiviti kumpulan tersebut,, bukan ramai pun tak sampai 700 orang pun... berkali-kali buat penghinaan terhadap negara Malaysia... tapi apa tindakan Kerajaan Indonesia... tak der apa...serumpun konon... Malaysia jer yang syok sendiri anggap Malaysia dan Indonesia serumpun... Indonesia tak pernah pun menganggap cam tu..

Banyak masalah kehadiran rakyat Indonesia di Malaysia... ragut, rogol, mencuri, merompak, bunuh semuanya banyak dilakukan oleh puak sana.. Keadaan keselamatan di negara ini dah tak terjamin dengan kebanjiran rakyat asing... sehingga Menteri KDN pun terkezutt...!!!!!. Adakah sistem keselamatn negara kini sudah lemah dan tak mampu lagi mengawal jenayah yang dilakukan oleh pendatang tanpa izin.. Kalau dah tahu tak mampu... ketetkan la kemasukan ke negara kita. Ini tidak... beribu sehari pendatang tanpa izin masuk ke negara ini... bg mereka kalau kena tanggkap pun masuk lokap Malaysia makan 5 kalai sehari....duk kat indon tak leh amkan 5 kali sehari... Mewah sangat Malaysia berbelanja kepada pendatang haram nie. Entahla..

Adalah malaysia terlalu lemah dalam menjaga keharmonian dan kedaulatan negara sehingga langsung tak nampak ketegasan dalam menanggani isu ini. Kalau rakyat Indon nie benci sangat Malaysia... tak yah la datang Malaysia... yang ada kat malaysia berjuta-juta rakyat indon... balikla indon... nak buat apa lagi duk sini... Aliran keluar Ringgit Malaysia ke negara asing semakin bertambah setiap tahun... Wang negara dia tak masuk2.... Pandai niaga????? Sampai bila Malaysia nak simpan kudis. Golongan yang tak pernah bersyukur......>??????

Rakyat Malaysia juga yang bertamadun tak buat rusuhan terhadap negara jiran kecuali israel.. Kalau ada yang berani buat demostrasi halau rakyat Indonesia yang car makan di negara kitakan best... Takbir!! Takbir!!

No comments:

Post a Comment