Monday 10 May 2010

PRK SIBU> Program Santai TPM di Rafie Cafe Sibu




Hari ini pemimpin kita mengadakan program santai bersama penduduk sibu.. Timbalan Perdana Menteri dan Timbalan Menteri Penerangan Dato' Joseph bersama-sama dengan penduduk Sibu makan sambil berbual mesra di Rafie Cafe Sibu, Makan bersama dengan orang kampung di kedai-kedai tepi jalan jer. Ini baru pemimpin berjiwa rakyat.Tak perlu nak buat profram hebat2 di hotel-hotel yang penuh dengan bapak segala protokol. Orang kampung yang datang naik moto pun boleh duduk bersama TPM berbual mesra tanpa mengira pangkat, kaum, agama dan juga fahaman politik.

Apa yang penting, keikhlasan pemimpin kita menjalankan tugas tanpa mengira sempadan pangkat ker apa ker... yang penting apa yang rakyat perlukan , itula yang diutamakan.
Rafie cafe pun tak la besar sangat, tapi muatlaa untuk 150 orang yang datang makan-makan, berbual dengan pemimpin,. Ada yang bergambar kenangan, oklaa kalau kita tengok kemesraan program tersebut. Apoa yang penting pemimpin kita berjumpa dengan rakyat sambil mendengar apakan masalah-masalah rakyat.

Kalau buat macam nie, barula tak cukup tangan TPM ngan dato' Joseph tadi.. layan laa penduduk disitu. Ada yang tak sangka datang kat kedai nak makan, dapat jumpa TPM. Kesempatan inila yang ditunggu oleh rakyat di kawasan ini. Apapun tahniah kepada kedua-dua pemimpin kita kerana melayan semua penduduk di sini dengan ikhlas, panas dan penat tu tak der dalam senarai pemimpin kita. Apa yang termampu oleh pemimpin kita buat... dia dh buat...

No comments:

Post a Comment