Sunday 9 May 2010

PRK SIBU> DAP Pun Sokong 1Malaysia



Tak sangka calon DAP juga menyokong 1Malaysia. Manakala Calon Bebas Narawi Haron menyokong dengan memberi tanda Bagus menyokong 1Malaysia. Ini adalah terbaik kepada pengundi SIBU dimana gagasan 1Malaysia telah diterima oleh semua rakyat termasuk Parti DAP. Calon Barisan Nasional (BN), Robert Lau Hui Yew; calon DAP, Richard Woeng; dan calon Bebas, Narawi Haron.

Tapi apabila datangnya puak2 PAS dan PKR kt sibu ni telah porak perandakan keamanan dan kesejahteraan antara BN dan DAP Sibu. bagi kedua-dua calon BN Robert Lau Hui Yew dan calon DAP Richard Woeng sebelum ini hubungan antara kedua2 parti adalah baik dari segi hubungan kekeluargaam dan juga perniagaan. tapi dalam ceramah PKR telah membawa pembohongan dan pepecahan kaum disini. Politik perpecahan kaum telah dibawa dari semenanjung ke Bumi sarawak. Politik memburuk2kan calon menjadi modal utama. Ceramah Azmin semalam memperlekehkan Calon BN, dia cakap sedap mulut dia jer.. Orang Sibu sendiri tak pernah cakap cam tu walaupun berlainan politik.

Apapun kedua-dua calon BN dan DAP menyokong gagasan 1Malaysia dan calon bebas menyokong kerana bagi ketiga-tiga calon memang menyokong 1Malaysia.

2 comments:

  1. Salam bro, itulah kerja-kerja puak2 PAS-PKR, sentiasa ingin melihat perpecahan masyarakat....lihat sajalah bagaimana orang-orang Melayu sekarang yg sudah terlalu banyak berpecah kerana mereka...

    ReplyDelete
  2. postings paling `cerdik' aku rasa drpd herokecik selama ni...

    ReplyDelete