Thursday 8 September 2011

Adakah Mat Sabu Komunis




Siapa tak kenal Mat Sabu yang rasa diri cerdik pandai dalam bidang sejarah. Abis tokok sejarah berstatus profesor dilanggarnya.. Kononnya dialah tokok sejarah sebenar dalam dunia nie.

Dalam ceramah kalau tak maki, hina tidak sah walaupun dalam lawaknya. seronok kalau dia buat lawak orang suka n bertepuk tangan.

Sekarang Mat Sabu cakap Mat Indera adalah pejuang sebenar dan bukannya pegawai serta keluarga polis dalam tragedi bukit kepong. Adakah mat Sabu keturunan Komunis?

Biarla Mat Sabu bercakap pasal Mat Indera dulu, diakan tokoh sejarah. Biarla dia nk reka cipta sejarah baru demi menutup kelemahan diri dan partinya. Ini perjuangan Mat Sabu. kalau tak spark isu hangat, macam mana nk glamour... Dia pun nk jadi macam Anwar Ibrahim..

Bila dh abis modal dia bercakap pasal komunis hero nie, satu malaya akan tahu apa sebenarnya hasrat dia bercakap begini. Ada yang cakap Mat Sabu nie bodo tahap cipan, dia hanya pandai buat lawak dalam ceramah.. Menang bertanding dalam Mukatamar tu pun sebab dikatakan Anwar Ibrahim dan susun sapa yng ada ada dalam PAS. Senang sikit DAP nk kontrol PAS kalau ada yang boleh jadi boneka.

Nampaknya plan Anwar menjadi dan agenda untuk mengalih pandangan dan memainkan emosi rakyat sedang berlaku. Isu komunis keluar..... isu Anwar senyap sekejab....Adakah ini yang dimahukan. Adakah isu komunis keluar untuk membangkitkan emosi kaum cina untuk memberontak seperti negara-negara yang bergolak sekarang. Adakah dengan cara ini Cina akan mengambil alih Malaysia.

No comments:

Post a Comment