Monday 5 March 2012

Masalah Tak Selesai

Pergolakan di akar umbi semakin terasa bahangnya. Sehingga tuduh menuduh semakin open dan tak berselindung lagi. Dahulunya setiap kali ada masalah dalaman akan di selesaikan mengikut 'acuan anak beranak' bak kata orang seorang yang kentut dalam kumpulan.. di hidu dan dihirup bersama.. Begitula kuatkan hubungan dalaman Pas.

Itu dulu, semasa Pas tidak dijadikan kuda Pakatan. Setiap masalah dalam di selesaikan dengan baik. Tapi kini masalah dalam sudah dicampur tangan oleh semua pihak yang berkepentingan. Justeru itu masalah dalam Pas tidak akan selesai sampai bila. Apa jua keputusan yang capai bukan la kata sepakat yang diterjemahkan tetapi merupakan arahan daripada yang lebih berkuasa. Kini Pas sudah gerhana kerena sudah tidak mampu membuat keputusan..

Di peringkat akar umbi merasakan Pas sudah menghampiri perpecahan. Dalam tak selesai bagaimana mahu berdepan dengan Pilihraya. Pengikut di kerah tanpa mengetahui perjuangan dan hala tuju sebenarnya dengan harapan Parti Pas menang dalam setiap pilihanraya. tapi hakikatnya yang berkuasa hanya DAP dan Nuar Brahim sahaja.

No comments:

Post a Comment