Saturday 4 April 2009

KEMANA TUJUAN YANG BERHORMAT FAIRUS


Coleteh Bukit Gantang (2)“KATA DULANG PAKU SERPIH MENGATA ORANG DIA YANG LEBIH”

Kemelut politik kedah dan perak semakin haru-biru dengan pelbagai masalah dalaman. Belum lagi reda keluar pulak Fairus yang letak jawatan sebagai Timbalan Ketua Menteri 1 Pulau Pinang.Tindakan berani ataupun terlalu cepat melatah boleh menyebabkan keadaan gabungan pembangkang semakin rapuh dan goyah. Apa yang telah berlaku sebenarnya.Belum lagi habis pilihan raya Batang Ai, Bukit Selambau dan Bukit Gantang.Alangkah baiknya sekiranya Fairus letak jawatan sebagai timbalan Lim Guan Eng selepas pilihan raya.

Siapa pulak yang akan menggantikan tempat Fairus. Adakah ada lagi muka melayu yang layak untuk menjawat jawatan tersebut? Pedih, pilu, sedih,geram,terpaksa.......Adakah itu yang dirasai sekarang oleh Fairus. Kalau setakat ambil cuti rehat pun tidak akan dapat mengubati keperitan melepaskan jawatan Timbalan Ketua Menteri dan Exco. Berapa gaji dan elauan Timbalan Ketua Menteri 1 dan Exco. Terpaksa melepaskan semua. Apakah semua ini Fairus? Kenapa ini terjadi? Ada udang sebalik mee ker. Mee Udang kat Kuala sepetang adalah.Ferari Hijau budak Melaka belum rasa lagi mee udang.Apapun Fairus... penjelasan perlu dibuat agar kestabilan dan kekuatan Pakatan Rakyat kekal.Berapa kerat sangat melayu yang ada dalam Kerajaan Pulau Pinang. Adakah Abdul Malik layak menjawat jawatan tersebut. Adalah jawatan tersebut akan dikosongkan atau dijawab oleh Ramasamy.

Fairus….teruskan perjuanganmu menegakkan orang melayu.Malangnya gosip orang politikus kata Fairus sedang disiasat oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia berkaitan kes suapan dan penyelewengan kuari di kawasan DUN Penanti.Keadaan diburukkan lagi apabila cara Fairus menjalankan tugas seharian di pejabat TKM 1 dipertikaikan ramai pihak.Di kawasan undi pula, rakyat yang tampil membuat aduan terkejut dengan kelembapan tindakan diambil bagi menyelesaikan masalah mereka. Kini jelas sekali lagi Anwar Ibrahim sudah tersalah pilih calon pemimpin. Tamparan hebat kepada penasihat PKR dimana terlalu sibuk mencari salah orang lain hinggakan terlupa pergolakan didalam rumah sendiri yang amat besar sedang melanda.Adakah ini yang perlu difahami didalam parti campuran Pakatan Rakyat? Renung-renungkanlah

No comments:

Post a Comment